نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

کاش ميشد که چو خورشيد درخشان برسي
بر شب شبزدگان با رخ تابان برسي


بر لب تشنه ما آب حياتي بدهي
بر کوير دل ما چون نم باران برسي

چون نسيمي بوزي بر سر هر دشت و دمن
زندگي بخش قلوب همه انسان برسي

کاش ميشد که در اين قحطي احسان و وفا
که تو با يک بغل از رحمت و احسان برسي

کاش ميشد که رساني تو شفاي دل ما
عاشق دلشده را از پي درمان برسي

کاش ميشد که منور کني از خود همه جا
با فروغ رخت اي طالع خندان برسي

کاش ميشد که به پايان برسد شام فراق
بدمد صبح و تو چون مهر فروزان برسي


:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

خبرگزاری فارس: دختران جوان مسلمان انگلیسی در اقدامی با توزیع گل‌های سفید به همراه دفترچه‌ای از احادیث پیامبر، به معرفی پیامبر اسلام به شهروندان انگلیسی کردند.

خبرگزاری فارس: ابتکار جالب دختران جوان مسلمان انگلیسی در دفاع از ساحت پیامبر

به گزارش فارس، دختران مسلمان در انگلیس در اقدامی ابتکاری با توزیع گل و کتابچه‌ای که در آن احادیثی از پیامبر اسلام قرار داده شده، تلاش کردند تا پیامبر اسلام را به مردم این کشور معرفی کنند.

این دختران مسلمان اعلام کرده‌اند با این اقدام، درصدد دفاع از پیامبر اسلام پس از انتشار فیلم اهانت آمیز به ساحت وی بوده است.

احادیثی که در این کتابچه قرار داده شد شامل احادیتی از پیامبر درباره «محبت و دوستی»، «نیکی به پدر و مادر» و «کمک کردن به همنوعان» است.

این افراد گفته‌اند ایده دفاع از پیامبر با توزیع گل‌های سفید از روح اسلام نشئت گرفته چون اسلام دین صلح و محبت و هدایت است.

دخترانی که اقدام به توزیع این گل‌ها می‌کردند به زبان انگلیسی به رهگذرانی که از آنجا عبور می‌کردند می‌گفتند «این گلها رایگان است» و از این طریق و با دادن شاخه گل سفید به رهگذران، کتابچه احادیث پیامبر را نیز به آنها می‌دادند.

یکی از دخترانی که در این برنامه مشارکت داشت گفت: این گل‌ها از اموال شخصی خود خریده و آنها را رایگان توزیع می‌کنیم و به هیچ گروه یا سازمانی وابسته نیستیم.


 



:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
در اسلام، عمل به مستحبّات، از اهمیت والایی برخوردار است و موجب ارزش‌بخشی به سایر اعمال انسان می‌شود.

به گزارش تبيان، انجام امور مستحب، نظیر نمک غذاست؛ غذای بدون نمک را می‌توان مصرف کرد، امّا فاقد لذّت و خوشمزگی است. اعمال واجب انسان نیز وقتی لذّت‌بخش‌تر و مثمر ثمر می‌شوند که با مستحبّات همراه باشند.

حضرت امام باقر«سلام‌الله‌علیه» فرمودند: وقتی پیامبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» را به معراج بردند، گفت‌وگوهایی بین ایشان و خداوند متعال ردّ و بدل شد که در ضمن آن، پروردگار عالم می‌فرماید:

«...وَ إِنَّهُ لَیتَقَرَّبُ إِلَی بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ إِذاً سَمْعَهُ الَّذِی یسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذِی یبْصِرُ بِهِ وَ لِسَانَهُ الَّذِی ینْطِقُ بِهِ وَ یدَهُ الَّتِی یبْطِشُ بِهَا إِنْ دَعَانِی أَجَبْتُهُ وَ إِنْ سَأَلَنِی أَعْطَیتُه‏»

...و به‌درستى كه بنده من، بوسیله مستحبّات، به‌ من تقرّب جوید تا آنجا كه من دوستش دارم، و چون دوستش دارم آنگاه گوش او شوم كه بدان بشنود، و چشمش شوم كه بدان ببیند، و زبانش گردم كه بدان بگوید، و دستش شوم كه بدان برگیرد، اگر بخواندم اجابتش كنم، و اگر خواهشى از من كند به او بدهم.

در اینجا بیان دو نکته ضروری است:

اوّل: اهتمام به انجام مستحبّات، به معنای ترک واجبات نیست، بلکه امور مستحب، در کنار انجام واجبات و ترک محرّمات، ارزش پیدا می‌کنند.

دوّم: معنای کلمه نافله در این رویات، منحصر به نمازهای نافله نیست و هر امر مستحب نظیر انس با قرآن، نماز شب، مداومت به ذکر، خدمت به خلق خدا و ... را شامل می‌شود.

فکرهای بیهوده، دیدن تصاویر و صحنه‌های بی‌فایده، شنیدن سخنان بیهوده‌ای که نتیجه ندارد، ولو حرام نیستند و فقط سرگرمی است، ولی مالایغنی بوده و موجبات فشار قبرند. لذا باید هرگونه شنیدن، دیدن، سخن گفتن و حتّی فکر کردن، نتیجه‌ای دنیوی یا اخروی داشته باشد و الا انسان را دچار اثرات وضعی می‌کند.

 


 



:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
حضرت آيت الله جوادي آملي به آثار تاسف بار مهجوریت سیره اهل بیت(ع) اشاره کرده و گفتند: بخش مهمی از گريه براهل بيت(ع) برای مهجوريت سیره و کلام ائمه(ع) است.

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آيت الله جوادي آملي، امروز در ادامه بحث تفسيري خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به این که ما در روايات تفسيري، اخلاقی، تاریخ و مقتل مشكل جدّي داريم ، دليل معتبر نبودن بعضي از نقل های تاريخی را عدم استفاده از محضر اهل بيت (عليهم السلام) عنوان کرده و گفتند: بعضی از روايت‌ها آن‌چنان نيست كه انسان بتواند با آرامي به اينها سر بسپارد، چرا که فقه ما، روایات تفسیری و اخلاقی ما از زمان امام باقر و امام صادق(سلام الله عليهما) زنده شد؛ در حالی که حدود يك قرن تفسير قرآن، فقه قرآن، اخلاق قرآن، تاريخ اسلامي همه دردست خلفای اموی و عباسی بود.

ايشان با اشاره به اين که در صد سال اول، سه حوزه علميه در مكه، مدينه و عراق بود و اين حوزه ها را ابن عباس، ابي بن کعب و عبدالله بن مسعود اداره مي کردند، ولی هیچ کمکی از اهل بیت(ع) نمی گرفتند، ادامه دادند: تنها فقه و اصول نيست كه مهجور مانده، بلکه تفسير واقعاً مهجور مانده است، لذا با توجه به فراغتي كه درباره فقه شده، در فقه دست انسان تقريباً يا تحقيقاً باز است، اما در روايات تفسيري، اخلاقی، تاریخ و مقتل ما مشكل جدّي داريم.

این مرجع تقلید اضافه کردند: به هر تقدير انسان بايد با تلاش فراوان خود مطلب را از قرآن استخراج  و پس از آن روايات را تأييد كند.

حضرت آیت الله جوادی آملی، بخش مهمی از گريه براهل بيت(ع) را مهجوريت سیره و کلام ائمه(ع) دانسته و ابراز داشتند: قسمت مهمّ گريه ما براي همين است، حالا فلان كس را زدند، فلان كس را زنجير كردند، اينها البته گريه عاطفي دارد، اما گريه عقلي براي اين است که شما دلتان مي‌خواهد مكه مي‌رويد، مدينه مي‌رويد به آساني مرام اهل بيت(ع) را پياده كنيد، اما نمی توانيد.

براساس اعلام بنیاد علوم وحیانی اسراء، معظم له در پایان تاکید کردند: بايد تلاش و كوشش كرد عناصر محوري را از خود قرآن به دست آورد.


 



:: موضوعات مرتبط: ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
آن روز قرار نبود طلبه اي از زير دست مأموران اعزامي بي ضرب و شتم بگذرد. سربازاني كه روز اول فروردين در صحن حضرت معصومه (س) براي شاه هورا كشيده بودند، مأموريت داشتند حق معترضان را كف دست شان بگذارند . ساعتي قبل اين نيروها مجلس آيت الله گلپايگاني را در مدرسه فيضيه به هم زده با مشت و لگد به جان طلبه ها افتاده بودند، در اتاق ها را شكسته، تعدادي ا ز طلبه ها را از طبقه دوم به پايين انداخته بودند. سيد يونس رودباري را شهيد كرده ، دهها زخمي به جا گذاشته بودند.

گروه فرهنگی مشرق - شرح اسم" عنوان کتاب زندگینامه رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ است که توسط هدایت الله بهبودی به رشته تحریر در آمده و توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به چاپ رسیده است. البته این کتاب اولین بار همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد؛ اما به دلیل وجود برخی اغلاط تاریخی، توزیع آن متوقف شد تا اینکه مدتی قبل پس از برطرف شدن اغلاط، چاپ و در اختیار علاقه مندان گرفت. در نظر داریم هر روز بخشی از این کتاب را منتشر کنیم.
آنچه در ادامه از نظرتان می گذرد بخش بیست و نهم این کتاب است.



:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
 
باشگاه خبرنگاران - یک شرکت تولید کننده بستنی در آمریکا با سابقه ای نزدیک به 100 سال به دلیل توهین به یک مشتری مسلمان در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است و شرکت بستنی سازی " Wilcoxson " در شهر " Livingston " در ایالت مونتانا در غرب آمریکا با یک معضل بزرگ رو به رو شده است.

اخیرا یکی از مشتریان مسلمان محصولات این شرکت در صفحه مربوط به کارخانه در شبکه اجتماعی سوالی را در مورد استفاده این شرکت از ترکیبات نشات گرفته از خوک پرسیده است. این مصرف کننده با اعلام اینکه یک مسلمان است از مسئولین خواسته بوده است در صورت استفاده از ترکیبات حاوی خوک در محصولات خود، وی را مطلع کنند.

اما مدیر این شرکت با بی ادبی تمام در پاسخ به این مشتری این گونه جواب داده بوده است: ما تحویل جنسی برای بیرون از ایالت نداریم بخصوص در پاکستان !!!

این مشتری مسلمانان پس از مشاهده این پاسخ، این گونه جواب داده است: "پاسخ شما بسیار بی ادبانه است. من دیگر از محصولات شما استفاده نمی کنم و مسلما آن را به دیگران هم توصیه نمی کنم."



پس از برملا شدن این پرسش و پاسخ، شرکت یاد شده با حجم بسیار فزاینده ای از انتقادات نه فقط از طرف مسلمانان بلکه از سوی تعداد زیادی از مردم غیر مسلمان آمریکا قرار گرفته و این پاسخ مدیر شرکت مذکور را " نفرت انگیز " و " نژاد پرستانه " تلقی کرده اند.

این اقدام روشنگرانه و همدلانه مسلمانان آمریکا، تبعات زیادی برای این شرک قدیمی داشت و با تحریم و بایکوت محصولات آن توسط مسلمانان، ضربه سنگینی به این کمپانی وارد شده به گونه ای که همه مدیران آن از وحشت ورشکستگی، به تکاپو افتداه اند تا دل مسلمانان را به دست آورند.

" مت شیفر " مدیر این شرکت که انتظار این حجم گسترده از انتقادات را نداشته است زبان به عذرخواهی و بهانه تراشی برای این حرکت خود باز کرده است.

وی درباره علت این پاسخ توهین آمیز خود توجیه خنده داری آورده و گفته است: "من در زمان نوشتن آن پاسخ خواب آلوده بودم و به آدرس و توضیحات مشتری دقت نکردم!"

شیفر هنچنین برای خاموش کردن این اقدام هماهنگ مسلمانان اعلام کرده که برای حفظ این تشکیلات با 100 سال قدمت، حاضر است برای حفظ هویت شرکت استعفا بدهد.



:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هر اندازه کاری که از انسان ساخته است باید آن را انجام بدهد، تأکید کرد: نباید بگوییم همه کارها از راه غیب باید حل بشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در جلسه تفسیر سوره قصص، اظهار داشت: مطلب مهم آن است که ما تا در دنیا نفس می‌کشیم نباید بگوییم همه کارها از راه غیب باید حل بشود برای اینکه دنیا دار عمل است.

وی با اشاره به مباحث تفسیری سوره مریم افزود: خدای سبحان به حضرت مریم(سلام الله علیها) از راه‌های غیب نعمت‌های فراوانی داد تا اینکه از راه غیب درخت خشک خرما را به هر وسیله‌ای که هست پر بار کرد، اما اینجا خدای سبحان به مادر عیسی(سلام الله علیهما) می‌گوید تو هم دستی دراز کن این شاخه را تکان بده این خرما بریزد.

آیت الله جوادی آملی با ذکر این سئوال که چرا خداوند این دستور را به مادر حضرت عیسی می‌دهد افزود: برای اینکه انسان بداند تا زنده است ولو انبیا, اولیا, ائمه(علیهم السلام) باشند مسئولیتی دارند.

مفسر بزرگ قرآن کریم سپس به داستان مادر حضرت موسی اشاره کرد و گفت: این خدایی که با امر حاضر به مادر موسی می‌گوید بینداز در دریا، به امر غایب به خود دریا می‌گوید ببر درِ خانه فرعون، از این به بعد نمی‌تواند از راه غیب بدون زحمت خواهر و مادر، این بچه را به مادر برگرداند؟ خب یقیناً می‌تواند. اما مادر هم باید تلاش و کوششی بکند به دخترش بگوید برو ببین این صندوقچه کجا رفته است.

وی با ذکر اینکه تلاش و کوشش مادر و خواهر حضرت موسی بهانه‌ای شد تا این فرزند به مادرش برگردد، اظهار داشت: تا زنده‌ایم یک کار باید از طرف ما باشد این‌چنین نیست که انسان دست روی دست بگذارد ولو پیغمبر هم که است همه کارها از راه غیب باشد و هر اندازه کاری از انسان ساخته است باید آن را انجام بدهد.



:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
خواننده رپ فرانسوی، قصد دارد کتاب جدیدی در مورد حجاب و اسلام بنویسد.

 

جام دینی؛ شفقنا نوشت: دیامس، تازه مسلمان و خواننده رپ فرانسوی است که قصد دارد کتابی جدید درباره شرایط و مسایلی که منجر به انتخاب اسلام و حجاب شود، منتشر کند.

 

دیامس در آن کتاب به بررسی وضعیت روحی و افسردگی که قبل از مسلمان شدنش دچار بود، مطرح خواهد کرد.

این کتاب قرار است درباره تجربه دیامس تحت عنوان «دیامس، زندگی شخصی» باشد.

 

این کتاب راجع به کودکی این خواننده خواهد بود که در آن دوره پدرش را از دست داد و همچنین  دربرگیرنده مسایلی است که در دوران نوجوانی با آن روبه رو بود که موجب شد برای اولین بار در سن 15 سالگی دست به خودکشی بزند.

 

وی همچنین به اوج شهرت و راه یافتنش به دنیای موسیقی خواهد پرداخت.

 

گفتنی است خانم دیامی به محض اسلام آوردن، حجاب را برگزید و مجمع خیریه ای برای ایتام تأسیس کرد و آنچه اطرافیان او را بیش از تغییر دینش عصبانی کرده است، حجاب اوست.


 



:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
ولی من نصیحت دانشجوها را فراموش کردم و تصمیم گرفتم نمازهای پنج‌گانه را به زودی شروع کنم، آن شب مدت زیادی را در اتاق خودم بر روی صندلی نشسته بودم و زیر نور کم اتاق حرکت‌های نماز را با خودم مرور می‌کردم و توی ذهنم تکرار می‌کردم، همین‌طور آیات قرآنی که باید می‌خواندم و هم‌چنین دعاها و اذکار واجب نماز را.
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از فارس، جفری لانگ که در خانواده‌ای پروتستان در آمریکا به دنیا آمده است، در 18 سالگی ملحد می‌شود. او بعدها از طریق یکی از دانشجوهای مسلمانش نسخه‌ای ترجمه شده از قرآن کریم هدیه گرفت و پس از سه سال مطالعه آن، اسلام آورد.

نماز جویبار پاکی، راه رسیدن به کمال، ستون نور، پیچک راه عاشق، نور الانوار، سیم وصل میان انسان و خدا، تسلی‌بخش دل‌های خسته، توانایی پرواز در آسمان معنویات، سرچشمه نیکی‌ها و جاری شدن زیبایی‌ها در جویبار عشق است، بر آن شدیم که زیبایی‌های نماز را در قالب داستان به تصویر بکشیم که بخش دوم آن در ادامه می‌آید:


 


:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت


 

اقدام شهرک نشینان صهیونیست برای یورش به مسجد الاقصی با پشتیبانی نظامیان رژیم اشغالگر، به دلیل مقاومت فلسطینی ها به درگیری کشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقاومت فلسطینی ها برای جلوگیری از ورود شهرک نشینان به مسجد الاقصی به درگیری آنان و نظامیان رژیم اشغالگر منتهی شد.

به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی "موشه ویلگن" از سران حزب افراطی "لیکود" امروز گروهی را برای یورش به مسجد الاقصی هدایت کرد.

نظامیان رژیم اشغالگر در جریان این درگیری ها 4 روزنامه نگار، یک فیلم بردار تلویزیونی و یک دختر را در داخل مسجد الاقصی بازداشت کردند.

"شیخ عزام الخطیب" مدیرکل اداره اوقاف اسلامی مسجد الاقصی ورود صهیونیستها به مسجد الاقصی را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک برانگیز دانست.


 



:: موضوعات مرتبط: ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
به گزارش «شیعه نیوز»، متن زیر پاسخ حجت الاسلام سلیمیان، عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی به پرسشی در رابطه با اعتقاد پیروان آیین های هندو به موعود است که توجه شما را به مطالعه ی آن جلب می کنیم.

در آیین‌ های هندوان و کتاب ‌های آنان نیز، همانند دیگر ادیان و آیین ‌ها، سخن از نجات‌ دهنده و موعود آمده است، از جمله در کتاب "مهابهاراتا" و کتاب "پورانه‌ها" در این باره مطالبی آمده است.

همه ادیان معتقدند که در پایان هر دوره‌ای از تاریخ، بشر از لحاظ معنوی و اخلاقی رو به انحطاط می‌رود، و چون طبعاً و فطرتاً، درحال هبوط و دوری از مبدأ است و مانند احجار به سوی پایین حرکت می‌کند، نمی ‌تواند به خودی خود به این سیر نزولی و انحطاط معنوی و اخلاقی خاتمه دهد. پس ناچار روزی یک شخصیت معنوی بلند پایه، که از منبع وحی و الهام سرچشمه می‌گیرد ظهور خواهد کرد و جهان را از تاریکی جهل و غفلت و ظلم و ستم نجات خواهد داد. در این مورد در آموزه‌های هر دینی به صورت رمز، به حقایقی اشاره شده است، که با معتقدات آیین‌های دیگر توافق و هماهنگی کامل دارد. مثلاً در کیش هندو، در کتب پوراناpurana))، شرح مفصلی، در باره دوره آخر عصر کالیkali) )، یعنی: واپسین دوره قبل از ظهور دهمین آواتاری ویشنو درج گردیده است.

محمّد بهشتی در کتاب "ادیان و مهدویّت، صفحه ی 18 و 19 در این باره نوشته است: "در کتاب شاکمونی که از اعاظم کفره ی هند است و به عقیده پیروانش پیامبر صاحب کتاب آسمانیست، اشاره به وحدت دیانت در زمان آن پرچم دار روحانی جهان کرده و می گوید:

پادشاهی و دولت دنیا به فرزند سیّد خلایق دو جهان(کشن) بزرگوار تمام شود. وی کسی باشد که بر کوه ‌های مشرق و مغرب دنیا حکم براند و فرمان کند و بر ابرها سوار شود و فرشتگان کارکنان او باشند و جن و انس در خدمت او شوند و از سودان که زیر خط استواست تا ارض تسعین که زیر قطب شمالی است و ماوراء بحار را صاحب شود و دین خدا یک دین شود و دین خدا زنده گردد و نام او ایستاده باشد و خداشناس باشد."

و نیز سیّد اسد‌الله شهیدی در کتاب "ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان" صفحه ی 273 بخشی از باور هندوها را درباره ی منجی این‌گونه بازگو کرده است:

"در کتاب "اوپانیشاد" که یکی از کتاب‌های معتبر و از منابع هندوها به شمار می‌رود، بشارت به ظهور نجات‌ بخش چنین آمده است: "این مظهر ویشنو (مظهر دهم) در انقضای کلی یا عصر آهن، سوار بر اسب سفیدی، درحالی که شمشیر برهنه ی درخشانی به صورت ستاره ی دنباله ‌دار در دست دارد ظاهر می‌شود، شریران را تماماً هلاک می‌سازد، و آفرینش را از نو تجدید، و پاکی را رجعت خواهد داد ... این مظهر دهم در انقضای عالم ظهور خواهد کرد."

آیت الله دکتر محمدصادقی تهرانی(ره) در کتاب گرانسنگ "بشارات عهدین" صفحه ی 246 می نویسد: در کتاب "باسک" که از کتاب‌های مقدس هندوهاست، بشارت به منجی این ‌گونه آمده است: "دوره دنیا تمام شود به پادشاه عادلی در آخرالزمان که پیشوای ملائکه و پریان و آدمیان باشد، و حق و راستی با او باشد، و آنچه در دریا و زمین‌ ها پنهان باشد همه را به دست آورد، و از آسمان ‌ها و زمین و آنچه باشد، خبر دهد، و از او بزرگ‌ تر کسی به دنیا نیاید."

همچنین محمّد بهشتی در کتاب" ادیان و مهدویّت" صفحه ی 20 چنین آورده است: در کتاب "پاتیکل" که از اعاظم هندوان و به زعم آنان صاحب کتاب آسمانی است راجع به دولت با سعادت مهدی(علیه السلام) این‌ گونه نقل کرده است: «چون مدّت روز تمام شود، دنیای کهنه نو شود و زنده گردد، و صاحب ملک تازه پیدا شود از فرزندان دو پیشوای بزرگ جهان که یکی "ناموس آخرالزمان" و دیگری "صدیق اکبر" یعنی وصی بزرگ‌ تر وی که پشن نام دارد و نام آن صاحب ملک تازه راهنما است".




:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
حسد یکی از رذایل اخلاقی است که به معنای آرزوی زوال نعمت از غیر توسط انسان است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مجتبی تهرانی،به مناسبت دهه کرامت و ایام ولادت ثامن‌الائمه(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) آیت‌الله مجتبی تهرانی به شرح حدیثی از امام رضا(ع) با موضوع رذائل اخلاقی پرداخت که در ادامه می‌آید:

روی عن ابی الحسن الرضا «علیه‏السلام» قال:

«إِیَّاکُمْ وَالْحِرْصَ وَالْحَسَدَ فَإِنَّهُمَا أَهْلَکَا الْأُمَمَ السَّالِفَةَ وَإِیَّاکُمْ وَالْبُخْلَ فَإِنَّهَا عَاهَةٌ لَا تَکُونُ فِی حُرٍّ وَلَا مُؤْمِنٍ إِنَّهَا خِلَافُ الْإِیمَانِ.» (بحارالانوار ج75 ص346)

روایتی از امام هشتم(ع) منقول است که حضرت فرمودند: از دو رذیله اخلاقی بپرهیزید: اوّل؛ حرص و دوم؛ حسد!

«حرص» یعنی انسان،‌ چیزی از امور دنیایی‏ که مورد احتیاجش نیست را انباشته کند؛ به عبارت دیگر: زیاده طلبی در امور مادّی و مالی؛ «إِیاکُمْ وَ الْحِرْصَ وَ الْحَسَدَ».

«حسد» یعنی انسان آرزوی زوال نعمت از غیر کند و ناراحت باشد از این‏که خداوند به غیر نعمتی را عطا فرموده؛ حسد دو نوع است: گاهی آرزوی زوال نعمتی را از دیگری می‏کند در حالی‏که خودش از آن نعمت محروم است، یک وقت خودش هم نعمت را دارد، امّا نمی‏خواهد غیر آن‏را داشته باشد؛ این حالت بدترین نوع حسد است.

در ادامه حضرت می‏فرمایند: امّت‏های گذشته را این دو رذیله از بین بردند، «فَإِنَّهُمَا أَهْلَکَا الْأُمَمَ السَّالِفَةَ»، بعد می‏فرمایند : از رذیله بخل هم بپرهیزید! «وَإِیاکُمْ وَالْبُخْلَ».

بخل یعنی انسان آنچه از نظر عقلی و شرعی سزاوار است در جایی مصرف کند را ‌مصرف نکند. مثلاً: قدرت انفاق فی سبیل الله دارد، امّا انفاق نکند، حضرت تعبیر می‏فرمایند: «فَإِنَّهَا عَاهَةٌ»، بخیل آفت روحی دارد، «لَا تَکُونُ فِی حُرٍّ وَ لَا مُؤْمِنٍ إِنَّهَا خِلَافُ الْإِیمَانِ»، آزاده و مؤمن مبتلا به بخل نمی‏شوند و بخل با ایمان ناسازگار است.

حال چرا بخیل از مصرف در جایی که سزاوار است امتناع می‏کند؟ چون می‌ترسد جایش پر نشود. مؤمن چنین ترسی ندارد و می‏گوید: همان خدایی که نعمت را به من داده و گفته اینجا مصرف کن، جایش را پر می‏کند، چون مؤمن به خدا اعتقاد دارد، تمام نعمت‏ها را از ناحیه او می‏داند؛ آیا چنین فردی وقتی خدا به او می‏گوید: در این راه مصرف کن! امتناع می‏کند؟ پس بخیل ضعف در اعتقاد به خدا دارد.

در نتیجه امام هشتم علیه‌السلام سه رذیله حرص، حسد و بخل را مطرح فرمودند. این رذائل هم انسان را از انسانیت بیرون می‏کند و هم ضربه به ایمان او می‏زند.


 



:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()