نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

خانه امام رضا(ع)‌ در مرو مرمت می‌شود

به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پیش از ظهر امروز با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید جواد جعفری دبیر جشنواره در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

* بهره‌گیری از ابزار هنر برای معرفی چهره نورانی پیامبر(ص)

حسینی در ابتدای سخنان خود ضمن یادآوری اقدام نفرت‌انگیز صهیونیست‌ها در توهین به پیامبر اعظم گفت: انتظار داریم نویسندگان، هنرمندان، شاعران و فیلمسازان بیش از گذشته در این زمینه و برای معرفی چهره نورانی پیامبر تلاش کنند، همانطور که آنها از ابزار هنر در راستای تخریب بهره می‌برند ما باید درجهت مثبت از آن استفاده کنیم. دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نیز در همین راستا و در راستای معرفی یکی از فرزندان پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام کارهای ریشه‌ای در ساحت هنر افزود: در کارهای هنری پرداختن به کارهای عمیق و پرهیز از سطحی‌نگری مدن نظر است و همواره سعی می‌کنیم اقدامات کیفی را در دستور کار خود قرار دهیم.

* استقبال از کاروان نمادین امام رضا(ع) در مرز شلمچه

حسینی در ادامه به آیین استقبال نمادین از کاروان امام رضا(ع) در روز جمعه (24 شهریور) در مرز شلمچه که دروازه ورود امام رضا به ایران است، اشاره کرد و افزود: تقارن هفته دفاع مقدس با دهه کرامت را به فال نیک می‌گیریم و سعی می‌کنیم برنامه‌های مشترک در این زمینه اجرا شود. به عنوان نمونه، همایش ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و جشنواره «هشت» با موضوع خاطرات رزمندگان با محوریت الهام از حرم رضوی، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در مسیر کاروان امام رضا(ع) از بدو ورود به ایران تا رسیدن به مشهد، قدمگاه‌های ایشان را گرامی می‌داریم، لذا در اقلید فارس، بهبهان، ابرقو و تفت یزد و نیشابور، ویژه‌برنامه‌هایی را خواهیم داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: یک مسابقه دو امدادی 2000 کیلومتری امدادی از شلمچه تا مشهد برگزار می‌شود.

* آغاز دهمین جشنواره امام رضا(ع) از 28 شهریور

این مقام مسئول اظهار داشت: دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از روز سه شنبه (28 شهریور)‌ همزمان با ولادت حضرت معصومه در حرم مطهر ایشان آغاز می‌شود و اختتامیه آن همزمان با روز ولادت علی‌بن موسی ‌الرضا(ع) یعنی هفتم مهرماه در مشهد مقدس خواهد بود. برنامه ویژه‌ای نیز در حرم شاه‌چراغ(ع) برادر امام رضا(ع) واقع در شیراز برگزار خواهیم کرد.



:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
 
 
تهیه کننده فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در پی فراگیر شدن موج خشم و نفرت از اقدام وقیحانه اش در جهان و وحشت از عواقب آن اعلام کرد: من به خانه محاصره شده ام باز نمی گردم و در یک مکان سری مخفی خواهم شد.
مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: "سام باسیل" تهیه کننده 55 ساله فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) پس از بازجویی از سوی پلیس آمریکا اعلام کرد: من به خانه محاصره شده ام باز نمی گردم.

وی افزود: ترجیح می دهم به جای بازگشت به خانه ام در یک مکان سری مخفی شوم.

خاطرنشان می شود نیکولا  روز گذشته از سوی پلس فدرال آمریکا در ایالت کالیفرنیا (محل زندگی اش) مورد بازجویی قرار گرفت و پس از آن به یک مکان نامعلوم منتقل شد.

گفته می شود وی در سال 1997 به علت مصرف مواد مخدر یکسال حبس کشیده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد: فیلم موهن به اسلام از سوی یک گروه مسیحی موسوم به مدیا فور کرایست (Media for Christ) تهیه شده و "الن رابرتس" تهیه کننده 65 ساله آن پیش از این کارگردان فیلمهای غیر اخلاقی و بعضا اکشن بوده است.

خاطرنشان می شود در پی تهیه فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) اکثر کشورهای جهان به ویژه پایتختهای اسلامی صحنه نمایش انزجار شدید مردم از آمریکا شده است.


 



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
 
 
روزنامه دیلی میل انگلیس امروز برای نخستین بار تصویری از تهیه کننده و یکی از بازیگران زن فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص)را منتشر کرد که به فریب خوردن خود توسط تهیه کننده این فیلم وقیحانه اشاره کرده است.
به گزارش مهر، روزنامه دیلی میل انگلیس امروز تصویری از "سام باسیل" تهیه کننده فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) را در کنار "آنا جورجی" یکی از بازیگران زن فیلم مذکور منتشر کرد.
جورجی یکی از بازیگران زن درباره نحوه حضور در فیلم موهن آمریکایی گفته است: نیکولا مرا برای بازی در این فیلم فریب داد و من هم اکنون در ترس و نگرانی زندگی می کنم.
خاطرنشان می شود سام باسیل 55 ساله روز گذشته مورد بازجویی پلیس قرار گرفت و به مکانی نامعلوم منتقل شد. وی اخیرا تاکید کرده که به خانه محاصره شده خود باز نمی گردد و ترجیح می دهد در مکان اقامت سری اش باقی بماند.


 



:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
اخیرا در برخی سایت های خبری فارسی زبان عکسی از کریستین رونالدو مهاجم پرتغالی باشگاه رئال مادرید اسپانیا پخش شده که در طی آن تلاش شده تا این بازیکن سرشناس را حامی اسلام نشان دهد که در مقابل ساخت فیلم موهن اخیر، اعتراض کرده است.

جهان نوشت: در این خبر که عموما به نقل از "باشگاه خبرنگاران جوان" منتشر شده (والبته خود این رسانه اندکی بعد این مطلب را از روی سایت خود برداشته اما در جستجوی گوگل همچنان آدرس این سایت نشان داده می شود) آمده است: "پایگاه اینترنتی روزنامه الدیار لبنان، در حالی که اعتراض های مردمی و رسمی به پخش فیلم آمریکایی توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) سراسر جهان را در بر گرفته، کاربران شبکه های اجتماعی از اعتراض ستاره پرتغالی باشگاه "رئال مادرید” اسپانیا نسبت به پخش این فیلم جنجالی خبر دادند. کاربران شبکه اجتماعی "فیسبوک” عکسی از "کریستیانو رونالدو”، ستاره پرتغالی کهکشانی های مادرید منتشر کردند که وی تابلویی در دست دارد که روی آن عبارت "لا اله الا الله محمد رسول الله” نوشته شده است."

 


عکس جعلی منتشرشده در سایت ها و شبکه های اجتماعی


در بخش دیگری از این خبر آمده: "ستاره پرتغالی قوهای سفید مادرید که یک مسیحی کاتولیک است، خواسته با این کار، اعتراض خود را به پخش فیلم آمریکایی توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نشان دهد."

اما حقیقت ماجرا چیست؟

واقعیت آن است که عکس منتشر شده از این بازیکن، جعلی بوده که بوسیله فتوشاب به این شکل در آمده است. قاب نشان داده شده در عکس مزبور، تصویر خود رونالدو بوده که در جمع هم تیمی هایش به وی اهدا شده است.

 


عکس واقعی رونالدو
 


 



:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

توسط مردم پاکستان صورت گرفت
تعیین جایزه برای کشتن سازنده فیلم موهن آمریکایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، تظاهرات گسترده مردم مسلمان این شهر در اعتراض به ساخت و انتشار فیلم موهن آمریکایی همچنان ادامه دارد.

پایگاه خبری «تریبون» پاکستان با انتشار خبر فوق از قول «عبدالاکبر چیترالی» رئیس «جماعت اتحادالعلما» در ایالت «خیبرپختونخواه» نوشت: علما و مسلمانان پاکستانی برای فردی که بتواند سازنده این فیلم موهن را بکشد جایزه 100 هزار دلاری تعیین کرده‌اند.

وی که در تظاهرات عظیم مردم در پیشاور سخنرانی می‌کرد خطاب به دولتمردان پاکستان عنوان داشت: در صورتیکه آمریکا انتشار این فیلم را متوقف نسازد باید سفیر این کشور را از خاک پاکستان اخراج کنند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل اعلام کردند: آمریکا و صهیونیسم جهانی سعی دارند مسلمانان را به افراط‌گرایی و گرایش به تروریسم متهم کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تجار و کسبه این شهر نیز محل کسب و کار خود را تعطیل کرده و با خروش خاصی در این تظاهرات اعتراض‌آمیز شرکت کردند.

گفته می‌شود که اصناف، احزاب، دانشجویان و جامعه وکلای شهر پیشاور نیز حضوری پررنگ در تجمعات اعتراض‌آمیز نسبت به انتشار این فیلم موهن آمریکایی دارند.

از زمان انتشار خبر ساخت این فیلم شنیع، مردم مسلمان پاکستان تظاهرات و تجمعات گسترده‌ای را در سرتاسر این کشور به راه انداخته و مراتب خشم و نفرت خود را نسبت به آمریکا، غرب و سازندگان این فیلم اعلام داشتند.


 



:: موضوعات مرتبط: ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
ارثیه 483 میلیون دلاری سلطان بن عبدالعزیز ولی‌عهد سابق سعودی که برای تقسیم بین ورثه به فروش گذاشته شده، بازار املاک در انگلیس را به هم ریخته است.

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق به نقل از فايننشال‌تايمز، منابع عربی در لندن اعلام کردند که وراث سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد متوفی عربستان سعودی اقدام به فروش املاک و مستغلات وی در کشورهای مختلف برای تقسیم آن در میان خود کرده اند، یکی از املاکی که وی در دوره حیات در اختیار داشته قصری در یکی از بهترین مناطق لندن است که بالغ بر 483 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

این کاخ بسیار بزرگ در یکی از مرغوب‌ترین مناطق لندن و در نزدیکی هایدپارک قرار دارد و از بهترین امکانات رفاهی  حفاظتی و حتی شیشه‌های ضد گلوله ساخته شده است.

سلطان بن عبدالعزیز با هفت زن ازدواج کرده بود که از آنها 37 فرزند دارد، برخی از فرزندان وی مسؤولیت های مهمی در مدیریت کشوری و نظامی عربستان دارند. خالد بن سلطان فرزند ارشد وی است که از سالهای متمادی معاونت وزارت دفاع را در اختیار دارد، او همچنین مالک روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات است که در لندن فعالیت می‌کند.

بندر بن سلطان از دیگر فرزندان مشهور این شاهزاده سعودی است که 22 سال سفیر عربستان در آمریکا بوده و اکنون نیز رئیس شورای امنیت ملی عربستان و رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور است.



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

بررسی نوع تاثیرپذیری بهائیت از عقاید اسماعیلیه با توجه به هم‌زمانی حمایت انگلستان از آقاخان اول و پیدایش فرقه بهاییت می‌تواند پاسخ بسیاری از شبهات باشد، چرا که شباهت‌های عملیاتی زیادی در این دو فرقه وجود دارد.

به گزارش فارس، در دوران امامت و حیات امام صادق علیه‌السلام، فرقه‌ای انحرافی با نام اسماعیلیه بروز پیدا کرد، فرقه اسماعیلیه با انکار مرگ اسماعیل فرزند بزرگ امام صادق(ع)، بر امامت او تاکید دارند،‌ در حالی‌که شیعه به امامت امام موسی کاظم علیه‌السلام بعد از شهادت امام صادق(ع) اعتقاد دارد.
 
به همین منظور برای آشنایی بیشتر با فرقه اسماعیلیه آقاخانیه با حجت‌الاسلام محمودرضا قاسمی عضو هیئت علمی مؤسسه بهداشت معنوی و کارشناس فرقه‌های انحرافی گفت‌وگوی مشروحی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌آید:
 
 
 
اسماعیلیه آقاخانیه در مبحث عقاید و بحث توحید، نبوت و معاد اختلافاتی بعضاً اساسی با سایر فرق مسلمین و نیز شیعه امامی دارند، عده‌ای از آنان به شریعت عمل کرده و  از بازگشت به آن سخن می‌گویند، اگر چه مراسم مذهبی خاص خود را دارند و عده‌ای نیز به شریعت عمل نمی‌کنند، اما این باعث خروج آنها از دین اسلام نشده است، زیرا آنان حضرت ختمی مرتبت را آخرین پیامبر خدا می‌دانند و محمد بن اسماعیل را صاحب شریعت نمی‌دانند.
 
آقاخانیه یک شبکه تو در تو و با نفوذ در بسیاری از مراکز عمده اقتصادی، دانشگاهی و رسانه‌ای دنیاست که با بسیاری از سران سلطه در ارتباط بوده و حوزه عملیاتی آن در شانزده منطقه دنیا از جمله ایران است.
 
در پی انجام این تحقیق، این نتیجه به دست آمد که یک سری از امور در حیطه مسائل اسماعیلیه نیازمند تحقیق جدی است که آنها به اختصار عبارتند از:
 
بررسی نسب و سیادت آقاخان
 
بررسی این نسب به خصوص بعد از الموت و انتساب او به «نزار» مهم است و اثبات این مسأله که حسن دوّم از نسل نزار است، مسأله‌ای بسیار مهم و حیاتی برای اسماعیلیه آقاخانیه به شمار می‌رود، زیرا آقاخان‌ها شجره‌نامه خود را از طریق همین حسن دوّم به خلفای فاطمی و در نهایت به حضرت علی صلوات الله علیه می‌رسانند و برای آنان بسیار مهم است که اثبات کنند که حسن مذکور واقعاً نواده نزار بوده است و اثبات چنین ادعایی ناممکن به نظر می‌رسد!
 
چگونه می‌توان پسر محمد بزرگ امید، زاده شده در الموت را به نزار نسبت داد، در حالی‌که خود محمد بزرگ امید تأکید می‌کرد که امام نیست، چگونه پسرش می‌تواند امام باشد؟!
 
پذیرش اسلام اسماعیلیه
 
پذیرش اسلام آن‌ها چنانچه منکر ضروری دین نبوده، به عنوان مسلمان از سوی سایر مسلمان‌ها باید تبیین شود. چرا که سازمان کنفرانس اسلامی آنان را جزو هیچ یک از فرق اسلامی به حساب نیاورده است وبه نظر می رسد رفتار قرامطه و باطنیه در این مورد بی‌تاثیر نبوده.
 
فرقه یعنی «اسماعیلیه نزاریه» مسلمان هستند و گریز آقاخان‌ها از شریعت و سرسپردگی آنان به نظام سلطه نباید باعث شود اسلام عموم معتقدین به اسماعیلیه زیر سؤال رود!
 
بررسی مخفی‌کاری در اسماعیلیه
 
با توجه به اینکه هنوز یک نوع مخفی‌کاری در استفاده از کتابخانه‌های اسماعیلیه  وجود دارد، می‌طلبد یک بررسی در کتب موجود کتابخانه‌های اسماعیلیه که تاکنون از منظر عمومی پنهان شده است، صورت گیرد و نیز علت این مخفی‌کاری بررسی شود. آیا اسماعیلیه کتبی بر ضد خود دارند که تاکنون نتوانسته‌اند به آنها نقدی بزنند؛ یا گنج‌های علمی دارند که دیگران از آنها بی‌بهره‌اند؟! بنابراین، بررسی این مطلب که چرا آنان اجازه دسترسی به کتابخانه‌های قدیمی خود را جز برای افراد خاص نمی‌دهند و تهیه لیستی جامع از کتب اسماعیلی موجود در این کتابخانه‌ها ضروری است.


 


:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
شیخ عربستانی با انتقاد از فتوای اخیر برخی شیوخ وهابی در مورد "حرمت استفادۀ زنان از اینترنت بدون حضور محرم"، مرد و زن را در استفاده از اینترنت برابر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شیخ محمد العلی، استاد فقه دانشکده محمد بن سعود در احسای عربستان، در واکنش به خبر صدور فتوایی در خصوص حرمت استفادۀ زنان از اینترنت بدون حضور محارم، گفت: زن و مرد در این زمینه تفاوتی با هم ندارند و چنین فتوایی اگر هم صادر شده باشد، بی اعتبار است.

این در حالی است که برخی روزنامه های معتبر عربی از جمله القبس، الریاض و پایگاه های اینترنتی از جمله ایلاف، در روزهای اخیر به نقل از "عثمان الخمیس" و "سعد الغامدی" (دو تن از شیوخ مشهور عربستان) چنین فتوایی را منتشر کرده بودند. هرچند اخباری نیز در تکذیب صدور این فتوا از سوی منابع نزدیک به عثمان خمیس منتشر شد.


 



:: موضوعات مرتبط: ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
کارشناس، مفتی و دکتر وهابی که همیشه دشمنی اش را با مردم ایران نشان داده است، از اهل سنت ایران خواست از حکومت جمهوری اسلامی ایران حمایت نکنند. وی همچنین شیعیان را مشرک خطاب کرد.



 

به گزارش  جام نیوز ،کارشناس شبکه ماهواره ای وهابیت که مواضع ضد شیعی اش معروف است و با کوچک ترین بهانه ای، به شیعیان فحاشی می کند، از اهل سنت ایران خواست مراقب باشند که بار دیگر فریب  جمهوری اسلامی ایران را نخورند.
 
«ملازاده» گفت: «اهل سنت ایران باید از انقلاب ...[امام] خمینی، عبرت همیشگی بگیرند و دوباره نیرنگ نخورند؛ اما در زمینه فردی، هرکس که شرک را رد کرد، برادر ماست.»
 
 
وی در ادامه بدون این که عقیده شیعیان را به درستی تبیین کند، گفت: «کسی که «لا اله الا الله» گفت و آن را نقض نکرد، مؤمن است. «یا علی» گفتن نقض «لا اله الا الله» است. غیر خدا را خواندن نقض «لا اله الا الله» است.»
 
گفتنی است، شیعه هیچ گاه امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) را به جای خدا قرار نداده است و معتقد است کسی که چنین کند، برای خدا شریک قائل شده است؛ اما این ارتباطی با «یا علی» گفتن ندارد.
 
باید از این مفتی پرسید، با چه دلیلی و برهانی چنین حرفی می زند، آیا شخص به صرف «یا علی» گفتن، مشرک می شود؟
 
در این صورت، حتی اگر شخصی، شخص دیگری را صدا کند و خطاب کند، باید مشرک باشد! آیاصدا کردن پیامبر و گفتن «یا رسول الله(صلی الله علیه و آله)» جایز است؛ اما گفتن «یا علی» شرک است؟!
 
از گفته های این کارشناس، مفتی و دکتر وهابی مشخص است که به واسطه عنادی که با انقلاب اسلامی مردم ایران و با شیعیان دارد، از گفتن هر کذبی، ابا ندارد. وی تنها می خواهد، مخالفتش را با جمهوری اسلامی و شیعه نشان دهد تا بودجه بیشتری از انگلستان و عربستان دریافت کند.


 



:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
این مرجع تقلید بیان کرد: اکنون در عصر غیبت، هجوم شبهات زیاد شده است، البته شبهات محکمی نیست ولی چون وسائل انتقال و عرضه آن فراهم و آسان شده است و اکثریت هم از علم، آنچنانی که بتوانند این حرف‌های باطل را رد کنند برخوردار نیستند، باید آماده بود و خوب شبهه‌شناسی کرد و اینکه جواب این شبهات را خوب آماده کرد.


به گزارش   مهر، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در اولین جلسه درس خارج فقه  خود در سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه با بیان اینکه باید در رفع مجهولات بکوشیم اظهار داشت: انشاء الله تحت توجهات و عنایات حضرت ولی عصر جلسات درسی را شروع می‌کنیم، و امیدواریم تحت عنایات ایشان به این مطلب برسیم که جهل و نادانی‌های بسیار زیاد است و باید هر چه بیشتر و علی الدوام به رفع این جهل و نادانی‌ها بپردازیم.

وی افزود: مجهولات بشر در دنیا خیلی زیاد است و انسان باید همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید: «فَوْقَ کُلِّ ذِی عِلْمٍ عَلیمٌ»(1) به طور دائم و همیشه در جهت رفع نادانی‌ها زحمت بکشد و مجهولاتش را کم کند اگر چه عمر علم‌آموزی‌اش هزارها سال باشد.

لزوم شبهه شناسی در عصر غیبت

این مرجع تقلید بیان کرد: اکنون در عصر غیبت، هجوم شبهات زیاد شده است، البته شبهات محکمی نیست ولی چون وسائل انتقال و عرضه آن فراهم و آسان شده است و اکثریت هم از علم، آنچنانی که بتوانند این حرف‌های باطل را رد کنند برخوردار نیستند، باید آماده بود و خوب شبهه‌شناسی کرد و اینکه جواب این شبهات را خوب آماده کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: باید قرآن و روایات اهل بیت(ع) و معارف عظیمی که به دست ما رسیده است را هر چه می‌توانیم به دنیا برسانیم همانطور که قرآن می‌فرماید باید همیشه باشد و منحصر به زمان خود پیغمبر اکرم(ص) نیست و حوزه همیشه باید این دین و این دستورات و معارف را برای مردم بیان کند.

وی بیان کرد: امروز کتابی را بین الطلوعین در احوال مرحوم حاج آقا شیخ مهدی اصفهانی مطالعه می کردم، ایشان علاوه بر مقامات علمی والایی که داشتند، مقام زهد و تقوایشان بسیار زیاد بود و آن مرحوم نماز جماعتی در مسجد شاه اصفهان اقامه می‌کردند که در ماه مبارک رمضان گاهی تا نصف میدان نقش جهان جمعیت می‌آمد و در نمازشان شرکت می‌کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه  خانواده‌ و همسران بزرگان هم در درجه والای تقوی بودند اظهار داشت: همه  این ها مسائل مهمی است که زندگی و سیره بزرگان و سلف ما این‌طور بوده است و ما باید از شرح احوال این رجال الهی درس بگیریم.

مساله دین از همه چیز واجب تر است

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مسأله ترویج دین و تعظیم شعائر از همه واجب‌ تر است گفت: اگر کسی بتواند و موفق شود که دین را ترویج و شعائر را تعظیم کند، مردم گمراه را به راه خداوند راهنمایی کند و نگذارد که سنت‌های اسلامی، مثل حجاب و عفت کم بها شوند، ثوابش از بسیاری از عبادات بیشتر است.

وی ادامه داد: غرض اینکه همه این جریانات برای ما عبرت است و باید از این افراد فداکار یاد بگیریم که همیشه برای دین و در خدمت دین باشیم و باید مطلب اول و آخر ما و محور فعالیت‌های ما، ترویج دین، حفظ احکام حلال و حرام الهی باشد.

عمر را در جهت رضای خداوند استفاده کنیم

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید انسان در این دنیا از فرصت‌هایی که دارد به بهترین نحو استفاده ببرد، چرا که یکی از چهار چیزی که روز قیامت کسی قدم از قدم برنمی‌دارد تا از او سؤال شود، عمر است و باید فرصت‌ عمر را غنیمت بشماریم و از آن در جهت رضای خداوند و خدمت به مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام استفاده کنیم.


 



:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
منظور از عبادتی که خرجی راه رستگاری را تأمین می کند، عبادتی است که با اختیار و شعور صورت می گیرد (بندگی اختیاری) نه آن عبادت تکوینی که همه موجودات ارض و سماوات مشغول آن هستند.
 
 
 
به گزارش «شیعه نیوز»، بی‌گمان شیرینی هر مبدأ به منتهای آن، هر حرکت به هدف آن و هر کار و فعالیتی به نتیجۀ آن است. تحمل تلخی و سختی در راه رسیدن به هدف و دست یافتن به نتیجه نیز حلاوت خاص خود را دارد که بر کسی پوشیده نیست. بدین اساس هر شیرینی و مقام و منصبی به دست آوردنی است، نه به دست آمدنی؛ از جمله مقام و منزلت تعریف شده برای انسان، هرچند ممکن است استثنا‌پذیر باشد یا از دیدگاه برخی1 همه‌ی مقامات موعود برای انسان لطف باشد و فیض نه نتیجه‌ی عمل او.
 
سعادت موعود و رستگاری که هدف آفرینش انسان و ارسال هادی به سوی او است، نتیجه‌ی خوب دانستن، خوب زیستن و خوب عمل کردن او در راه رسیدن به آن هدف است و از آن‌جا که این هدف بسی ارزش‌مند است، خیلی‌ها سختی‌های راه را به جان می‌خرند و به امید وصول از تحمل آن‌ها نیز لذت می‌برند و نیز سراسر زندگی و عمر از این‌که در راه هدف طی می‌شود، برای‌شان گوارا و لذیذ است که این خود نوعی سعادت است و رستگاری، هر‌چند نه به اندازه آن سعادت که رسیدن به هدف در پی دارد.
 
چقدر لذیذ است این رستگاری، وقتی انسان آن را به عنوان پاداش عمل به دست می‌آورد؛ زیرا چیزی که با زحمت خود انسان و به‌عنوان پاداش عمل او به دست می‌آید، نه منتی دارد و نه منت کشیدنی و نه اندیشه‌ی جبران کردن آن فکر انسان را مشغول می‌کند.مراد از سعادتی که این قلم در‌صدد ترسیم آن و بر‌شمردن عواملی که هموارکننده‌ی زمینه‌ی رسیدن به آن است، وصل به سعادت‌آفرین است که بالاتر از آن در مخیله هیچ بنده‌ای نمی‌گنجد؛ زیرا سعادتی بالاتر از آن وجود ندارد و آن هم از مسیر دنیا در آخرت حاصل‌شدنی است.
 
معنای رستگاری
 
راغب، رستگاری را با خیر و سلامت رسیدن [به مقصد و آرزو] معنا کرده؛2 یعنی انسانِ به هدف خلقت نرسیده، مانند دانه‌ی نروییده و جوانه‌نزده است. بنابراین کسی که دوست‌دار رستگاری است و می‌خواهد به منتهای هدفش برسد، باید مقدمات آن را فراهم و زمینه را برای رسیدن هموار کند و بر اساس آن ره مقصود در پیش گیرد تا هم از خطرات راه در امان باشد و هم آسان‌تر به مقصد برسد.آن‌چه در نوشتار به‌عنوان عامل معرفی می‌گردد، خود نوعی رستگاری است، اما نه آن رستگاری نهایی، بلکه موقت و در معرض تهدید خطرات؛ زیرا هر یک پله‌ای است که در طول هم‌دیگر مسیر رسیدن به مقصد را هموار می‌کنند، ضمن آن‌که متداخل‌اند، اما مکمل هم‌دیگرند و به یک هدف منتهی می‌گردند.
 
عوامل رستگاری
 
قرآن کریم با معرفی رستگاران از سعادت‌مندی و رستگاری با مخاطبان خود سخن گفته و با بر‌شمردن عوامل رستگاری همه انسان‌ها را به این راه دعوت کرده است. این نوشتار هفت عامل را به استناد به آیات و روایات معرفی می‌کند.
 
هر ایمانی نمی تواند مؤمن را بر سفره‌ی رستگاری بنشاند؛ بلکه ایمانی این مهم را تحقق می بخشد که همراه با عمل به مقتضای ایمان باشد و قرآن نیز هرگاه پای ایمان را وسط می کشد، از عملی به مقتضای آن نیز می گوید که جمله (وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ)، پس از بسیاری از (الَّذِینَ آمَنُوا)، اثبات کننده‌ی این ادعا است.


:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی درباره راهکار اصلاح غیبت کردن مردم گفت: نقطه‏های شروع اصلاح اخلاق فردی را در اصلاح اخلاق اجتماعی بایدجستجو کنیم.
 

به گزارش  جهان، حجت الاسلام احمد مبلغی، درمورد تعریف غیبت و زشتی آن در اسلام به خبرنگارمهر گفت: اسلام اخلاق اجتماعی را اساس و اصل اخلاق قرار داده؛ یعنی یک دین اجتماعی است ولی بنابر اقتضائات و وضعیت سیاسی اجتماعی خلفای اسلام بویژه از نیمه قرن اول به بعد اخلاق اجتماعی به اخلاق فردی کشانده شد و اخلاق اجتماعی به حاشیه رفت، زیرا اخلاق فردی هیچ مزاحمتی برای مناسبات نادرست اجتماعی ندارد و حاکمان اخلاق فردی را می‏پسندیدند.
 
وی افزود: رفته رفته تصور شد که اخلاق اسلامی همان اخلاق فردی است و با قرائت‏های فردی اخلاق اسلامی تفسیر و توجیه شد. این در حالی است که اخلاق فردی نمی‏تواند مناسبات اجتماعی را تفکیک و تفسیربکند بنابراین مناسبات اجتماعی به حال خود رها می‏شوند.اخلاق فردی نمی‏تواند کارکرد اخلاق اجتماعی را داشته باشد و درنتیجه از بین رفتن اخلاق اجتماعی، اخلاق فردی هم سست و ضعیف می‏شود.
 
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در کنار این نظریه، دیدگاه دیگری وجود دارد که بر این باور است فرایند رعایت اخلاق فردی باعث رعایت اخلاق اجتماعی می‏شود یعنی اخلاق اجتماعی از اخلاق فردی تشکیل می‏شود واخلاق اجتماعی بازتابی از رعایت گسترده و متراکم اخلاق فردی است.
 
این محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی تصریح کرد: من به نظریه اول معتقد هستم لذا به دوگانه بودن اخلاق و نه دوگونه بودن آن معتقدم. غربیها هم امروزه به اخلاق اجتماعی بیشتر توجه دارند تا اخلاق فردی که زادگاه اخلاق مسیحی است کوشش آنها این است که لباس حقوق برتن اخلاق بپوشانند. درحالیکه این مسئله از ابتدای اسلام مطرح بوده است. مسلمان‏ها در خصوص اخلاق اجتماعی دستشان پرتر است زیرا نیاز به تأسیسی و ایجاد از نو و بنیان در این زمینه ندارند. ولی همانطور که گفتم حاکمان اسلامی بسیاری از مفاهیم اجتماعی اخلاق را فردی کردند از جمله غیبت را که سؤال شماست.
 
مدیرمسئول فصلنامه "دین و قانون" یادآورشد: غیبت به شدت فردی شده و گویی فقط بین دوفرد رخ می‏دهد، ولی باید غیبت اجتماعی توسط علمای اخلاق تعریف شود.غیبت در فضای عام تر ام الغیبت ها است و اگر غیبت اجتماعی وجود نداشته باشد غیبت‏های فردی هم خود به خود اصلاح می‏شود. ما حتی در فقه هم بر اثر فردی کردن غیبت احکام ریزشده و تفصیل یافته برای غیبت اجتماعی نداریم.
 
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در مورد دلایل عادت زشت غیبت در مردم هم گفت: غیبت کردن انگیزه‏های فردی و اجتماعی دارد. درباره انگیزه‏های فردی، حسادت و سوء ظن و خباثت‏های فردی درون افراد باعث غیبت کردن از همدیگر می‏شود. طبیعی است که همین وضعیت نسبت به فضاهای اجتماعی هم صادق است. یعنی حسادت، سوءظن و خباثت اجتماعی ریشه غیبت‏های اجتماعی است.
 
مبلغی درمورد آثار سوء غیبت در خانواده و جامعه هم اظهارداشت: اصولاً اسلام خواسته است که یک جامعه عاطفی در سطح خانواده و جامعه ایجاد کند. برادر و اخوت دینی در سطح جامعه و صله رحم در سطح اقارب و خویشاوندان و محبت و عاطفه بین اعضای خانواده در اسلام در نظر گرفته شده که غیبت کردن به همه این سطوح صدمه می‏زند. بی محبتی در بین اعضای خانواده، بدبینی خویشاوندان به هم و از بین رفتن اخوت اجتماعی و همکاری مردم با هم از آثار سوء غیبت کردن است.
 
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی درمورد راهکار اصلاح عادت بد غیبت در مردم هم تصریح کرد: در وهله اول باید فرهنگ اجتماعی و اخلاق اجتماعی خودمان را اصلاح کنیم. باید تعریف درستی از فرهنگ و اخلاق اجتماعی بدهیم. بزرگان و علما و دانشگاهیان باید در این فضای مغتنم که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده در جهت اصلاح اخلاق اجتماعی کوشش کنند. باید اخلاق فردی را در درون اخلاق اجتماعی تعریف کنیم و نقطه‏های شروع اصلاح اخلاق فردی را در اصلاح اخلاق اجتماعی جستجو کنیم.
 
این نویسنده و محقق درباره رابطه گپ های خودمانی و دورهم خوش بودنها با غیبت کردن هم یادآورشد: گاهی اوقات ریشه غیبت، بازگشتی است به خود شیرینی‏ها و صحنه گردانی‏ها است که نبود اخلاق در جلسه‏ها و حالت خوشگذرانی محافل باعث غیبت کردن می‏شود.


:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()