نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

 

                                                                                                  

ميلادسراسرسعادت امام رضا(ع)مبارك باد

                                                                         

                                                                    

 

       



:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

باسلام.سايت به 36زبان دنياترجمه شده است.كافي است بر روي پرچم كشوري كه دوست داريدسايت باآن زبان بازشودكليك كنيد.پرچم كشورهادرپايين وسمت راست قرارگرفته اند



:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مهر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

 

در روایات فراوانی به نزول حضرت عیسی(ع) در عصر ظهور اشاره شده است، از جمله پیامبراکرم می فرماید:
...اگر از عمر دنیا یک روز بیشتر نمانده باشد، خداوند آن را-به قدری-طولانی می کند تا اینکه فرزندم مهدی(ع) در آن ظهور کند.پس عیسی بن مریم از آسمان فرود آمده و پشت سر مهدی نماز می گذارد.
به شهادت تعدادی از روایات، با نزول مسیح از آسمان بیشتر مسیحیان و یهودیان به او ایمان می آورند و با اسلام آوردن حضرت مسیح(ع) و پیروی او از امام مهدی(ع) به یقین بخش عمده ای از اهل کتاب نیز اسلام آورده و به اسلام خواهند گروید.محمد بن مسلم نیز از امام باقر(ع) چنین نقل می کند:
...عیسی پیش از روز قیامت از آسمان به دنیا فرود می آید.پس هیچ یهودی و غیر یهودی باقی نمی ماند مگر این که پیش از مرگش به او ایمان می آورد و عیسی(ع) پشت سر مهدی(ع) نماز می گذارد.


:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مهر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

براي تعجيل درفرج آقاامام زمان(عج)بايكديگر يك صلوات مي فرستيم

 



:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مهر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
يك مفتي وهابي سعودي در پاسخ سوالي درباره افراد تارك‌الصلاة و وظيفه افراد در مقابل آنان مدعي شد كه اين افراد را بايد دور كرد و اگر توبه نكردند كشتن آنان نيز واجب است


 در جديدترين فتواهاي منتشر شده از مفتي‌هاي وهابي عربستان سعودي، قتل فردي كه نماز نخواند و از اين كار خود توبه نكند، واجب اعلام شد.

پايگاه خبري العربيه نوشت: اخيرا فتواي شيخ صالح الفوزان را كه در آن قتل همكار تارك‌الصلاة واجب شمرده شده ، در پايگاه هاي اينترنتي و اجتماعي منتشرشده است.

العربيه افزود : تاريخ انتشار فتواي اوليه فوزان در پايگاه اينترنتي يوتيوب دسامبر سال 2009 است كه در پاسخ به سوالي درباره شيوه رفتار با كارمند و همكاري كه نماز نمي‌خواند، صادر شده است ؛ اما اطرافيان شيخ بارديگر فتواي او را در سطح گسترده اي دراينترنت منتشر کرده اند.

اين مفتي كه عضو هيئت عالي علماي عربستان سعودي است، در پاسخ به اين فتوا گفت: كسي كه نماز نمي‌خواند طبق اين حديث كه ميان بندگي و كفر، ترك نماز است، مسلمان نيست. ادله از كتاب و سنت بر كافر بودن تارك الصلاة بسيار است.

اين مفتي در پاسخ به اين استفتاء كه «رفتار ما بايد با فرد تارك الصلاة چگونه باشد؟»، گفت: بايد او را دور كرد بلكه اگر توبه نكرد و بر نماز مراقبت نكرد، كشتن وي واجب است... او توبه مي‌كند و اگر توبه نكرد و نماز را ترك كرد، كشته مي‌شود... استخدام كردن اين فرد از اساس غلط است زيرا كفار بر امور مسلمانان ولايت ندارند و الگويي مي‌شوند براي ديگران.

شيخ صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان، متولد 28 سپتامبر سال 1935 و عضو هيئت عالي علماي عربستان سعودي ، مجمع فقهي مكه مكرمه ، كميته ناظر بر مبلغان حج و كميته دائم پژوهش‌هاي علمي و استفتاءات و امام و خطيب و مدرس مسجد جامع شاهزاده متعب بن عبدالعزيز آل سعود در الملز است.

چندي پيش شيخ "عبدالرحمن البراك " از مفتي‌هاي اعظم عربستان، با حرام اعلام كردن رانندگي براي زنان سعودي، براي زناني كه اقدام به رانندگي كنند، آرزوي مرگ كرده بود.

برگرفته از:http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=102



:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مهر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

به گزارش شيعه آنلاين، اخبار رسيده از اردن حاکي از آن است که نمازگزاران يک مسجد اردني امام جماعت آن مسجد را بخاطر صدور يک فتواي عجيب مورد ضرب و شتم قرار دادند.

گفته مي شود اين درگيري فيزيکي دو روز پيش ميان نمازگزاران با امام جماعت مسجد "الفتح" در منطقه "عرجان" در حومه امان پايتخت اردن رخ داد.

بر اساس فتواي عجيب اين امام جماعت، بوسيدن همسر وضو را باطل مي کند.

پس از مورد حمله قرار گرفتن اين امام جماعت، تعدادي از نمازگزاران او را از دست حمله کنندگان نجات داده و از مسجد فرار دادند.

در همين حال نمازگزاران حمله کننده اعلام کردند که روز گذشته با مراجعه به اداره اوقاف و شئونات اسلامي استان امان، از اين امام جماعت شکايت کرده و خواستار اخراج وي شده اند.


برگرفته از:http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=101



:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مهر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
شيخ "محمد العريفي" چهره سرشناس وهابيت عربستان سعودي روز گذشته جديد ترين فتواي تمسخر آميز وهابيت را منتشر کرد.


گفتني است بر اساس اين فتوا "حضور هر دختري با پدرش در يک مکان خلوت حرام است زيرا ممکن است اين پدر داراي انحرافات اخلاقي باشد و به دختر خود تجاوز کند"!

نکته جالب اينجاست که "العريفي"  اين فتواي خود را در گفتگو با روزنامه الأنباء کويت اعلام کرد، گفت: در آيه قرآن کريم آمده که دختران مي توانند با پدر، برادران، عموها و دايي هاي خود در جايي خلوت باشند زيرا به آنان محرم هستند اما بنده معتقدم در صورت انحراف اخلاقي حضور دختران حتي با اين افراد حرام است.

اين فتوا که مخالف آيه قرآن کريم است به محض صدور و انتشار مورد انتقاد و حمله شديد تعداد زيادي از شيوخ و مفتيان وهابي و نيز رسانه هاي مختلف عربستان سعودي و ديگر کشورهاي عربي قرار گرفت.

گفتني است برخي کارشناسان مسائل سياسي و مذهبي عربستان سعودي "محمد العريفي" که از مفتيان جنجالي عربستان به شمار مي رود را فردي مي دانند که تنها با هدف کسب شهرت هر از چند گاهي فتواهاي عجيب غريبي صادر مي کنند.

قابل ذکر است وي سال گذشته حضرت آيت الله سيد "علي سيستاني" مرجع عاليقدر شيعيان جهان را مورد اهانت و تمسخر قرار داد اما پس از چند روز با فشار شديد دولت سعودي مجبور به عذرخواهي شد.

برگرفته از:http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=99



:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مهر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

شهادت امام جعفرصادق(ع)موسس مذهب جعفري را به تمام شيعيان جهان تسليت مي گوييم



:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 1 مهر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

 

اي پرچمدار شيعه و رئيس مذهب جعفري، اي بلند اختر! در شب هجران تو، عالم دگرگون شده است. اي ششمين نور سرمدي، تاريخ از كدام مصيبت تو شكوه كند، آري تاريخ، شرمنده از حكايت غربت توست.

 

 

نام: جعفر (به معنى نهر جارى پرفايده)
كنيه: ابو عبداللّه  لقب: صادق
 پدر: حضرت محمد بن على (ع)
مادر: معروف به ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابى بكر

تاريخ ولادت: يكشنبه 17 ربيع الاول ، سال 83 هجرى

مكان ولادت: مدينه     مدت عمر مبارک : 65 سال
علت شهادت:
مسموميت   قاتل ملعون:
منصور دوانيقى (خليفه عباسى)

زمان شهادت: يكشنبه 25 شوال ، سال 148 هجرى

مدفن مطهر:  قـبـر شريفش در قبرستان بقيع (واقع در مدينه منوره) در كنار قبر پدر و جدّ و عمويش امام حسن مجتبى (عليه السلام) مى باشد.
 

زندگينامه امام جعفر صادق(ع)

امام جعفر صادق (ع) در پگاه روز جمعه يا دوشنبه هفدهم ربيع الأول سال 80 هجرى، معروف به سال قحطى، در مدينه ديده به جهان گشود. اما بنا به گفته شيخ مفيد و كلينى، ولادت آن حضرت در سال 83 هجرى اتفاق افتاده است. ليكن ابن طلحه روايت نخست را صحيح ‏تر ميداند و ابن خشاب نيز در اين باره گويد: چنان كه ذراع براى ما نقل كرده، روايت نخست، سال 80 هجرى، صحيح است. وفات آن امام (ع) در دوشنبه روزى از ماه شوال و بنا به نوشته مؤلف جنات الخلود در 25 شوال و به روايتى نيمه ماه رجب سال 148 هجرى روى داده است. با اين حساب مى‏توان عمر آن حضرت را 68 يا 65 سال گفت كه از اين مقدار 12 سال و چند روزى و يا 15 سال با جدش امام زين العابدين (ع) معاصر بوده و 19سال با پدرش و 34 سال پس از پدرش زيسته است كه همين مدت، دوران خلافت و امامت آن حضرت به شمار ميآيد و نيز بقيه مدتى است كه سلطنت هشام بن عبد الملك، و خلافت وليد بن يزيد بن عبد الملك و يزيد بن وليد عبد الملك، ملقب به ناقص، ابراهيم بن وليد و مروان بن محمد ادامه داشته است.

كنيه مادر امام (ع) را ام فروه گفته ‏اند. برخى نيز كنيه او را ام القاسم نوشته و اسم او را قريبه يا فاطمه ذكر كرده ‏اند. كنيه آن حضرت ابو عبد الله بوده است و اين كنيه از ديگر كنيه ‏هاى وى معروف‏تر و مشهورتر است. محمد بن طلحه گويد: برخى كنيه آن حضرت را ابو اسماعيل دانسته ‏اند. ابن شهر آشوب نيز در كتاب مناقب مي ‏گويد: آن حضرت مكنى به ابو عبد الله و ابو اسماعيل و كنيه خاص وى ابو موسى بوده است.

 

 لقب امام صادق (ع)

 آن حضرت القاب چندى داشت كه مشهورترين آنها صادق، صابر، فاضل و طاهر بود. از آنجا كه وى در بيان و گفتار راستگو بود، او را صادق خواندند. 

 

 فضايل امام جعفر صادق (ع)

مناقب آن حضرت بسيار است كه به اختصار از آنها ياد مي ‏كنيم. فضايل امام صادق بيش از آن است كه بتوان ذكر كرد. جمله اي از مالك بن انس امام مشهور اهل سنت است كه: «بهتر از جعفر بن محمد، هيچ چشمي نديده، هيچ گوشي نشنيده و در هيچ قلبي خطور نكرده است.» از ابوحنيفه نيز اين جمله مشهور است كه گفت: «ما رأيت افقه من جعفر بن محمد» يعني: «از جعفر بن محمد، فقيه تر نديدم.» و اگر از زبان خود آن حضرت بشنويم ضريس مي گويد: امام صادق در اين آية شريفة: كل شيء هالك الا وجهه، يعني: «هر چيز فاني است جز وجه خداي متعال،» فرمود: «نحن الوجه الذي يوتي الله منهم» يعني «ماييم آيينه اي كه خداوند از آن آيينه شناخته مي شود.» بنابراين امام صادق (ع) فرموده است او آيينه ذات حق تعالي است.

شيخ مفيد در ارشاد مى‏نويسد: علومى كه از آن حضرت نقل كرده‏ اند به اندازه ‏اى است كه ره توشه كاروانيان شد و نامش در همه جا انتشار يافت. دانشمندان در بين ائمه (ع) بيشترين نقل ها را از امام صادق روايت كرده ‏اند. هيچ يك از اهل آثار و راويان اخبار بدان اندازه كه از آن حضرت بهره برده ‏اند از ديگران سود نبرده ‏اند. محدثان نام راويان موثق آن حضرت را جمع كرده ‏اند كه شماره آنها، با صرف نظر از اختلاف در عقيده و گفتار، به چهار هزار نفر مى‏رسد.

بيشترين حجم روايات، احاديثي است كه از امام صادق (ع) نقل شده است، اهميت معارف منقول از جعفر بن محمد (ص) به ميزاني است كه شيعه به ايشان منسوب شده است: ”شيعه جعفري“. كمتر مسئله ديني (اْعم از اعتقادي، اخلاقي و فقهي) بدون رجوع به قول امام صادق (ع) قابل حل است. كثرت روايات منقول از امام صادق (ع) به دو دليل است:

يكي اينكه از ديگر ائمه عمر بيشتري نصيب ايشان شد و ايشان با شصت و پنج سال عمر شيخ الائمه محسوب مي شود (148 – 83 هجري)، و ديگري كه به مراتب مهمتر از اولي است، شرائط زماني خاص حيات امام صادق (ع) است. دوران امامت امام ششم مصادف با دوران ضعف مفرط امويان، انتقال قدرت از امويان به عباسيان و آغاز خلافت عباسيان است. امام با حسن استفاده از اين فترت و ضعف قدرت سياسي به بسط و اشاعه معارف ديني همت مي گمارد. گسترش زائدالوصف سرزمين اسلامي و مواجهه اسلام و تشيع با افكار، اديان، مذاهب و عقايد گوناگون اقتضاي جهادي فرهنگي داشت و امام صادق (ع) به بهترين وجهي به تبيين، تقويت و تعميق “هويت مذهبي تشيع” پرداخت. از عصر جعفري است كه شيعه در عرصه هاي گوناگون كلام، اخلاق، فقه، تفسير و… صاحب هويت مستقل مي شود. عظمت علمي امام صادق (ع) در حدي است كه ائمه مذاهب ديگر اسلامي از قبيل ابوحنيفه و مالك خود را نيازمند به استفاده از جلسه درس او مي يابند. مناظرات عالمانه او با ارباب ديگر اديان و عقايد نشاني از سعه صدر و وسعت دانش امام است. اهميت اين جهاد فرهنگي امام صادق (ع) كمتر از قيام خونين سيد الشهداء (ع) نيست.

 

امام و فقه اسلامی

ـ فقه شيعه اماميه كه به فقه جعفري مشهور است منسوب به جعفر صادق (ع) است. زيرا قسمت عمده احكام فقه اسلامي بر طبق مذهب شيعه اماميه از آن حضرت است و آن اندازه كه از آن حضرت نقل شده است از هيچ يك از (ائمه) اهل بيت عليهم السلام نقل نگرديده است. اصحاب حديث اسامي راويان ثقه كه از او روايت كرده اند به 4000 شخص بالغ دانسته اند.

ـ در نيمه اول قرن دوم هجري فقهاي طراز اولي مانند ابوحنيفه و امام مالك بن انس و اوزاعي و محدثان بزرگي مانند سفيان شوري و شعبه بن الحجاج و سليمان بن مهران اعمش ظهور كردند. در اين دوره است كه فقه اسلامي به معني امروزي آن تولد يافته و روبه رشد نهاده است. و نيز آن دوره عصر شكوفايي حديث و ظهور مسائل و مباحث كلامي مهم در بصره و كوفه بوده است.

 ـ حضرت صادق (ع) در اين دوره در محيط مدينه كه محل ظهور تابعين ومحدثان و راويان و فقهاي بزرگ بوده، بزرگ شد، اما منبع علم او در فقه نه «تابعيان» و نه «محدثان» و نه «فقها» ي آن عصر بودند بلكه او تنها از يك طريق كه اعلاء و اوثق طرق بود نقل مي كرد و آن همان از طريق پدرش امام محمد باقر (ع) و او از پدرش علي بن الحسين (ع) و او از پدرش حسين بن علي (ع) و او از پدرش علي بن ابيطالب (ع) و او هم از حضرت رسول (ص) بود و اين ائمه بزرگوار در مواردي كه روايتي از آباء طاهرين خود نداشته باشند خود منبع فياض مستقيم احكام الهي هستند.



:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 1 مهر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

 



:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 1 مهر 1390 | نظرات ()