اسرائیل در فکر حمله به عراق و سوریه است
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
خبرآنلاین - یک افسر اسرائیلی گفت که سازمان های امنیتی و نظامی اسرائیلی در حال حاضر در پی یافتن راه چاره ای برای رویارویی با خطری که در پی آمدن عناصر القاعده به سوریه به مرزهای اسرائیل رسیده و امنیت آن را تهدید می کند، افتاده اند.

یک افسر اسرائیلی گفت که سازمان های امنیتی و نظامی اسرائیلی در حال حاضر در پی یافتن راه چاره ای برای رویارویی با خطری که در پی آمدن عناصر القاعده به سوریه به مرزهای اسرائیل رسیده و امنیت آن را تهدید می کند، افتاده اند، به ویژه که دریافته اند که شمار نیروهای القاعده در سوریه حداقل به 30 هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری سوری دام پرس، پایگاه خبری دبکا با انتشار اظهارات این افسر که نامی از او به میان نیاورده است، همچنین گزارش داد که در حال حاضر اسرائیل دریافته که نیروهای القاعده بر بخش اعظم مناطق مرزی سوریه با اسرائیل مسلط شده اند و این مساله باعث شده تا نیروهای اسرائیلی به فکر جنگ با القاعده در خاک سوریه بیفتند.  

دبکا می نویسد که مقام های اسرائیلی به طور علنی نمی گویند که تلاویو سیاست بی طرفانه خود را در قبال تحولات سوریه تغییر داده است و قصد دارد استراتژی تازه ای را در قبال بحران سوریه دنبال کند. در حال حاضر نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیلی در حال بررسی و تجزیه و تحلیل گزینه های زیر برای مبارزه با القاعده هستند:

1-      ایجاد یک منطقه امنیتی جدا شده دائمی یا موقت در خاک سوریه در مناطق هم مرز با اسرائیل.

2-      انجام حملات هوایی و زمینی به تجمعات نیروهای القاعده در مناطق نزدیک به مرزهای سوریه و اسرائیل.

3-      انجام حملات نظامی در عمق سوریه و عراق علیه نیروهای القاعده با این هدف که تهدید مشابهی متوجه اردن نشود.

4-      انجام عملیات پاکسازی مراکز فرماندهی القاعده و تجمع فرماندهان میدانی آن در مناطقی که تحت کنترل این شبکه است.

5-      جلوگیری از تسلط القاعده بر مناطق استراژیک در داخل سوریه که می تواند خطری بزرگ برای اسرائیل ایجاد کند. مثلا مانع از گسیل نیروهای القاعده بر کوه های الدروز و تسلط بر آن کوه ها شوند چرا که ساکنان این منطقه در طول جنگ بی طرف بوده اند و تلاش دارند همچنان مواضع بی طرفانه خود را حفظ کنند.

در سایه این وضعیت ارتش اسرائیل در برابر خود دو انتخاب را می بیند، اول ورود نیروهای نظامی ارتش خود در جنگی که تا اندازه ای با جنگ امریکا در افغانستان متفاوت باشد و با چارچوب و اصول آن فرق کند. مساله ای که باعث نگرانی اسرائیلی ها شده این است که ارتش این رژیم برای انجام چنین جنگ هایی آموزش کافی ندیده است و بیم آن می رود که در صورت ورود به چنین جنگی هزینه های سنگین و غیرقابل پیش بینی ای را متحمل شود، برای همین به فکر اجرای نظریه های نظامی جدید افتاده است و قصد دارد شمار بزرگی از نیروهای کماندوی خود را برای انجام این جنگ بفرستد. در این جا پیش بینی می شود که جنگ طولانی ای در بگیرد که چند سال به طول بینجامد. دوم، هر عملیات نظامی اسرائیلی علیه شبکه القاعده به طور مستقیم به رفع خطر القاعده از ایران و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و حزب الله کمک می کند. برای همین از ارتش اسرائیل خواسته شده است که به دقت هر گونه عملیاتی را علیه شبکه القاعده بررسی کند و سپس خود را درگیر چنین جنگی سازد.





:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 بهمن 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: