چرا ایرانی‌ها را می‌کشند؟
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
مخالفان جبهه ایران-سوریه تلاش می کنند ادامه حکمرانی اسد برای تهران، هزینه‌زا باشد و این هزینه آفرینی را از بخش‌های مختلف دیپلماتیک تا اقدامات عملی در قالب کشتن شهروندان و مقامات ایرانی در منطقه واقعیت ببخشند. 

 

 چرا ایرانی‌ها را می‌کشند؟

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در هفته‌های اخیر در جدیدترین اقدام تروریستی علیه ایران، یکی از دیپلمات‌های ایرانی در یمن به دست افراد مسلح ناشناس کشته شد. مهاجمان قصد ربودن وی را داشتند که در پی مقاومت سرسختانه‌اش، او را به ضرب گلوله کشتند.

قبل از این هم یکی دیگر از دیپلمات‌های ایرانی در یمن به دست مهاجمان ناشناس ربوده شده بود و تلاش‌ها برای آزادی وی به سرانجام نرسیده است.

علاوه بر این دو شهروند ایرانی، حملات تروریستی علیه شهروندان ایرانی در لبنان و عراق نیز روی داده است. قبل از آن هم، مرزبانان ایرانی در شرق کشور هدف حملات مسلحانه شماری از مهاجمان قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

با نگاهی به این اتفاقات می‌توان دریافت که چند ماهی است مرحله جدیدی از عملیا‌ت‌های تروریستی و قتل شهروندان ایرانی در منطقه آغاز شده است. این موج کشتار، ایرانیان را بدون تمایز میان یک نظامی و غیرنظامی، مقام مسؤول یا شهروند عادی هدف قرار می دهد.

مهمترین عملیا‌ت‌های تروریستی علیه شهروندان ایرانی در منطقه در ماه های اخیر به این شرح است:

- ربودن نور احمد نیکبخت کارمند سفارت ایران در صنعا (تیر ماه 1392)

- کشتار 17 مرزبان ایرانی در شهر سراوان در شرق ایران ( آبان ماه 1392)

- حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت و کشتن 6 ایرانی در این حادثه از جمله رایزن فرهنگی ایرانی ( آبان ماه 1392)

- کشته شدن 15 تکنسین ایرانی در عراق در حمله گروه‌های تروریستی ناشناس (آذرماه 1392)

- قتل علی‌اصغر سیدی دیپلمات ایرانی در یمن (دی ماه 1392)

اما راز این موج از عملیات‌های تروریستی علیه شهروندان ایرانی چیست؟ دلیل این موضوع را می‌توان افزایش هزینه‌های ادامه حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دانست.

از چند ماه پیش تاکنون روند درگیری و جنگ داخلی در سوریه به سمت پیشروی و موفقیت‌های ارتش سوریه در کنار از میان رفتن احتمالات سقوط یا کناره‌گیری بشار اسد از قدرت می‌رود.

بر اساس شرایط موجود نیز هیچ مانعی در مقابل ادامه حکمرانی اسد وجود ندارد و بشار تا اطلاع ثانوی در کاخ ریاست جمهوری در دمشق خواهد بود.

بر اساس چنین وضعیتی، فعالیت‌های مسلحانه و فشارهای دیپلماتیک نتوانسته اند حکومت اسد را متلاشی کنند. همچنین گزینه حمله نظامی خارجی برای سرنگونی حکومت سوریه هم از میان رفته است.

در چنین شرایطی، مخالفان جبهه ایران-سوریه تلاش می کنند ادامه حکمرانی اسد برای تهران، هزینه‌زا باشد و این هزینه آفرینی را از بخش‌های مختلف دیپلماتیک (مخالفت با توافق هسته‌ای ژنو – مخالفت با حضور ایران در مذاکرات ژنو -2) تا اقدامات عملی در قالب کشتن شهروندان و مقامات ایرانی در منطقه واقعیت ببخشند.

اکنون در منطقه دو جناح ایرانی و سعودی، در برابر هم صف آرایی کرده‌اند و کشتارهای اخیر تلاشی است از سوی جناح مقابل برای تغییر موازنه.




:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: