آیت الله صافی: هجوم شبهات در عصر غیبت زیاد شده است
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
این مرجع تقلید بیان کرد: اکنون در عصر غیبت، هجوم شبهات زیاد شده است، البته شبهات محکمی نیست ولی چون وسائل انتقال و عرضه آن فراهم و آسان شده است و اکثریت هم از علم، آنچنانی که بتوانند این حرف‌های باطل را رد کنند برخوردار نیستند، باید آماده بود و خوب شبهه‌شناسی کرد و اینکه جواب این شبهات را خوب آماده کرد.


به گزارش   مهر، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در اولین جلسه درس خارج فقه  خود در سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه با بیان اینکه باید در رفع مجهولات بکوشیم اظهار داشت: انشاء الله تحت توجهات و عنایات حضرت ولی عصر جلسات درسی را شروع می‌کنیم، و امیدواریم تحت عنایات ایشان به این مطلب برسیم که جهل و نادانی‌های بسیار زیاد است و باید هر چه بیشتر و علی الدوام به رفع این جهل و نادانی‌ها بپردازیم.

وی افزود: مجهولات بشر در دنیا خیلی زیاد است و انسان باید همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید: «فَوْقَ کُلِّ ذِی عِلْمٍ عَلیمٌ»(1) به طور دائم و همیشه در جهت رفع نادانی‌ها زحمت بکشد و مجهولاتش را کم کند اگر چه عمر علم‌آموزی‌اش هزارها سال باشد.

لزوم شبهه شناسی در عصر غیبت

این مرجع تقلید بیان کرد: اکنون در عصر غیبت، هجوم شبهات زیاد شده است، البته شبهات محکمی نیست ولی چون وسائل انتقال و عرضه آن فراهم و آسان شده است و اکثریت هم از علم، آنچنانی که بتوانند این حرف‌های باطل را رد کنند برخوردار نیستند، باید آماده بود و خوب شبهه‌شناسی کرد و اینکه جواب این شبهات را خوب آماده کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: باید قرآن و روایات اهل بیت(ع) و معارف عظیمی که به دست ما رسیده است را هر چه می‌توانیم به دنیا برسانیم همانطور که قرآن می‌فرماید باید همیشه باشد و منحصر به زمان خود پیغمبر اکرم(ص) نیست و حوزه همیشه باید این دین و این دستورات و معارف را برای مردم بیان کند.

وی بیان کرد: امروز کتابی را بین الطلوعین در احوال مرحوم حاج آقا شیخ مهدی اصفهانی مطالعه می کردم، ایشان علاوه بر مقامات علمی والایی که داشتند، مقام زهد و تقوایشان بسیار زیاد بود و آن مرحوم نماز جماعتی در مسجد شاه اصفهان اقامه می‌کردند که در ماه مبارک رمضان گاهی تا نصف میدان نقش جهان جمعیت می‌آمد و در نمازشان شرکت می‌کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه  خانواده‌ و همسران بزرگان هم در درجه والای تقوی بودند اظهار داشت: همه  این ها مسائل مهمی است که زندگی و سیره بزرگان و سلف ما این‌طور بوده است و ما باید از شرح احوال این رجال الهی درس بگیریم.

مساله دین از همه چیز واجب تر است

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مسأله ترویج دین و تعظیم شعائر از همه واجب‌ تر است گفت: اگر کسی بتواند و موفق شود که دین را ترویج و شعائر را تعظیم کند، مردم گمراه را به راه خداوند راهنمایی کند و نگذارد که سنت‌های اسلامی، مثل حجاب و عفت کم بها شوند، ثوابش از بسیاری از عبادات بیشتر است.

وی ادامه داد: غرض اینکه همه این جریانات برای ما عبرت است و باید از این افراد فداکار یاد بگیریم که همیشه برای دین و در خدمت دین باشیم و باید مطلب اول و آخر ما و محور فعالیت‌های ما، ترویج دین، حفظ احکام حلال و حرام الهی باشد.

عمر را در جهت رضای خداوند استفاده کنیم

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید انسان در این دنیا از فرصت‌هایی که دارد به بهترین نحو استفاده ببرد، چرا که یکی از چهار چیزی که روز قیامت کسی قدم از قدم برنمی‌دارد تا از او سؤال شود، عمر است و باید فرصت‌ عمر را غنیمت بشماریم و از آن در جهت رضای خداوند و خدمت به مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام استفاده کنیم.


 





:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: