آرامگاه حضرت «یوشا» جد مادری حضرت مهدی(عج) در استانبول +عکس
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

در دورانی که استانبول با نام قسطنطنیه تحت حکمرانی امپراطوری مسیحی روم شرقی بود، آرامگاه حضرت یوشا (ع) از سوی مسیحیان زیارت می‌شد و امروز این مکان یکی از زیارتگاه‌های مهم مسلمانان شده است.

آرامگاه حضرت یوشا در استانبول

بنا به روایتی حضرت نرگس خاتون (ع) مادر گرامی حضرت مهدی (عج) در خواب جد گرامی اش حضرت یوشا (ع) را می‌بیند. حضرت یوشا (ع) در خواب با اشاره به حضرت امام حسن عسگری (ع) پدر گرامی حضرت مهدی (عج) به حضرت نرگس خاتون (ع) می‌گوید تو با وی ازدواج می‌کنی و خوشا به حال تو.

آرامگاه حضرت یوشا در استانبول

ساختار آرامگاه حضرت یوشا (ع) که در منطقه بی کوز در حاشیه تنگه بسفر واقع شده با سایر آرامگاه‌های موجود در استانبول متفاوت است و گفته می‌شود فردی که به نام یوشا در این مکان دفن شده پیامبر بوده است. مردم مسلمان استانبول علیرغم دوری راه در روزهای پایانی هر هفته به زیارت این مکان می‌شتابند.

آرامگاه حضرت یوشا در استانبول

یکی از ویژگی‌های جالب آرامگاه حضرت یوشا (ع) طول مزار وی به اندازه 17 متر است که باعث کنجکاوی زیارت کنندگان می‌شود. در این مورد سه روایت مختلف وجود دارد که یکی از آنها می‌گوید به دلیل اینکه حضرت یوشا (ع) یک پیامبر بوده برای احترام به وی طول مزار را این گونه است. روایت دیگر می‌گوید به دلیل اینکه محل دفن وی به صورتی معنوی کشف شده و دقیقا معلوم نیست، طول مزار این گونه حساب شده است. و روایت آخر اینکه بر اساس باوری خیلی قدیمی در ارتفاعات منطقه دیوها زندگی می‌کرده‌اند و لذا آنان به حضرت یوشا (ع) معتقد شده‌اند، کما اینکه نام دیگر تپه یوشا در گذشته "تپه دیوها" بوده است.

آرامگاه حضرت یوشا در استانبول

برخی از زیارت کنندگان آرامگاه حضرت یوشا (ع) در گفتگو با خبرنگار فارس از احساس آرامش در این مکان و قبولی دعاهایشان توسط خداوند به واسطه حضرت یوشا (ع) سخن گفتند.


 




:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: