رونمايی از كتاب «شناخت نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث»
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

حجت الاسلام حمید محمدی، قائم مقام قرآنی وزیر ارشاد و رئیس بیستمین نمایشگاه قرآن کریم در آئين رونمايی از كتاب «شناخت نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث» این اثر آیت الله ری شهری را جامع و واجد تنظیمی بی بدیل توصیف کرد و گفت: اين اثر نيز همانند ديگر تأليفات آيت‌الله‌ ری‌شهری دارای انسجام و نظم خاصی است.

به گزارش پایگاه حدیث نت: آئين رونمايی از دو اثر «شناختنامه قرآن بر پايه قرآن و حديث» تأليف آيت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری و «تفسير هدی» اثر آيت‌الله عبدالنبی نمازی، با حضور مؤلفان، سيدمحمد حسينی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمين حميد محمدی قائم‌مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی، جمعی از مسئولان فرهنگی كشور و اصحاب رسانه عصر ۹ مردادماه در بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم برگزار شد.


آيت‌الله محمد محمدی ‌ری‌شهری نیز در این مراسم، با اشاره به فعاليت‌های قرآنی انجام شده در كشور گفت: اميدوارم به بركت قرآن و ماه مبارك رمضان، خداوند به همه خدمتگزاران قرآن و اهل بيت(ع) توفيق دهد تا اداكننده مسئوليت سنگينی كه در اين مقطع تاريخ اسلام و ايران در راستای معارف قرآنی برعهده دارند، باشند.


رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، به ويژگی‌های«شناختنامه قرآن بر پايه قرآن و حديث» اشاره و عنوان كرد: برآن بوديم تا اين اثر علاوه بر بهره‌مندی از نظم نوين، كتابی جامع و ساده برای اهل تحقيق باشد. اين اثر را می‌توان به طور كلی به دو بخش تقسيم‌بندی كرد كه در بخش نخست آيات و روايات اهل بيت(ع) نقل شده و در بخش دوم كتاب، تحليل‌ و تفسير آيات براساس خود قرآن و كلام ائمه‌اطهار (ع) ارائه شده است. بخش اعظم زمان تأليف صرف گردآوری و جمع‌بندی بخش نخست شده است.


تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، تصريح كرد: «شناختنامه قرآن بر پايه قرآن و حديث» دربردارنده تمامی مطالبی است كه در علوم قرآنی حول اين كتاب آسمانی مطرح است؛ از اين رو در اين مجموعه موضوعات مختلف مربوط به حوزه علوم قرآنی اعم از تفسير، كتابت، اعراب، اعجاز، نسخ و... ديده می‌شود.
همچنین در این مراسم آیت الله نمازی، امام جمعه کاشان، تالیف تفسیر هدی را از آرزوهای دوران طلبگی خود دانست و گفت: مباحث تفسیری را از سال ۴۶ در نجف آغاز کردم و با شکل گیری جلسات تفسیر در کاشان، تفسیر ترتیبی قرآن تنظیم شد که تا کنون سه جلد از ان منتشر شده است.


دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: وظیفه ما معرفی کتاب های ارزنده برای جامعه و علاقه مندان به قرآن است و نمایشگاه قرآن فرصت مناسبی برای حضور پژوهشگران و محققان علوم قرآنی فراهم کرده است.


بخش ديگر سخنان حسينی به فعاليت‌های علمی و پژوهشی آيت‌الله محمدی‌ری‌شهری اختصاص داشت. وی در اين راستا با اشاره به تأليفات اين پژوهشگر قرآنی يادآور شد: اثری كه به قلم كسانی چون آيت‌الله محمدی‌‌ری‌شهری كه سال‌ها از عمر خود را صرف مبارزه در راه انقلاب و پاسخ به شبهات موجود در جامعه كرده‌اند، با اثری كه از سوی زاهد گوشه‌نشينی به رشته تحرير درمی‌آيد، متفاوت است؛ چراكه نويسندگانی چون آيت‌الله ری‌شهری با توجه به مقتضيات زمان به بررسی آيات وحی می‌پردازند.


در پايان اين مراسم نيز از دو كتاب «شناختنامه قرآن بر پايه قرآن و حديث» و «تفسير هدی» با حضور مسئولان فرهنگی رونمايی شد.


يادآور می‌شود، بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در ايام ماه مبارك رمضان ميزبان علاقه‌مندان در مصلی امام خمينی(ره) است و مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، در نمايشگاه امسال با حضور در دو غرفه به معرفی دانشگاه و پژوهشگاه قران و حديث و آثار پژوهشی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث می پردازد.

 

www.hadith.net

 


 





:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: