ماجراي توزيع ادكلن كشنده بين زائران
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
 
 
 
سازمان حج و زیارت توزیع ادکلن‌های کشنده در میان زائران عتبات عالیات عراق را تکذیب کرد؛ ولي در عين حال، از زائران ايراني خواست تا به توصيه‌ها و تذكرهاي كارگزاران زيارتي و مديران كاروان‌ها توجه كنند.
به گزارش ایسنا، چندماه پيش اطلاعیه‌ای از سوی برخی اداره‌های حج و زیارت استان‌ها در اختیار کارگزاران زیارتی قرار گرفت که در آن آمده بود: «گزارش‌های واصله حاکی است تشکیلات القاعده در استان «المثنی» عراق نوعی ادکلن موسوم به «lovely» را که حاوی گاز کشنده است، توزیع کرده است که فرد با استشمام آن بعد از چهار روز کشته می‌شود و به این عبارت معروف است (بس شمه) یعنی فقط استشمام کن. به قرار مسموع (شنیده) تا کنون 18 نفر خارجی از این طریق کشته و 35 نفر نیز در بیمارستان‌های عراق بستری شده‌اند. این ادکلن در بازار و در مناطق پرازدحام بغداد و دیگر شهرهای عراق به‌وفور موجود است و به‌فروش می‌رسد. با توجه به این‌که احتمال خرید این ادکلن توسط زائران عتبات عالیات وجود دارد، در جلسات توجیهی قبل از سفر موضوع را به‌نحو مقتضی به زائران اطلاع‌رسانی کنند.»

اين اطلاعيه از سوي حراست سازمان حج و زيارت در اختيار اداره‌هاي حج استان‌ها قرار گرفته بود تا از اين طريق، كارگزاران زيارتي و همچنين زائران ايراني را آگاه كنند.

اما حالا پس از گذشت چندماه از انتشار اين اطلاعيه، بنیامین شکوه‌فر ـ مدیرکل حوزه‌ي ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت ـ به خبرنگار ايسنا مي‌گويد: با توجه به پيگير‌ي‌هاي صورت‌گرفته، تا کنون گزارشي از اين موضوع و خطري كه اين‌گونه زائران را تهديد مي‌كند، نداشتيم و کماکان مشکلی نبوده است و زائران ایرانی هم تا اين لحظه مشکلی نداشته‌اند.

او در عین حال که این موضوع را در حد يك شایعه مي‌داند و آن را تكذيب مي‌كند، به زائران هم توصیه مي‌كند كه حتما به توصیه‌ها و تذکرهای مدیران کاروان‌ها و کارگزارن زیارتی توجه کنند.

وی همچنین از متقاضیان سفر به عتبات عالیات درخواست مي‌كند كه از تردد آزاد به کشور عراق خودداری کنند و حتما در قالب کاروان‌های زیرمجموعه‌ي سازمان حج و زیارت براي اين سفر اقدام کنند.


 





:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: