پاسخ آیت‌الله سبحانی به یک شبهه؛ آیا جشن مبعث بدعت است؟
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
 
 
 
آیت‌الله سبحانی در جلسه امروز تفسیر خود به شبهات وهابیت درباره جشن گرفتن در عید مبعث پاسخ دادند.


به گزارش «شیعه نیوز»، معظم‌له با اشاره به این شبهه گفتند: وهابی‌ها می‌گویند نباید در مبعث چشن بگیریم چون صحابه جشن نگرفتند که پاسخ می‌دهیم ترک مبانی تشریع نیست و فعل دلالت بر حلال و حرام می‌کند؛ غذاهایی که ما الان می‌خوریم پیامبر به آنها لب هم نزده است پس طبق دلیل شما نباید آنها را بخوریم!!

ایشان افزودند: بدعت کاری است که برای آن بالخصوص یا بالعموم دلیلی نداشته باشیم در حالی‌که در مورد جشن مبعث با دلیل عام داریم و خداوند در سوره شرح می‌فرماید«و رفعنا لک ذکرک».

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه مسیحیان نزول مائده آسمانی بر حضرت عیسی‌(علیه السلام) را جشن می‌گیرند خاطرنشان کردند: آیا مبعث پیامبر‌(صلی الله علیه و آله) که عقول دنیا را تکان داد کمتر از غذایی است که بر حضرت عیسی‌(علیه السلام) نازل شد؟!

ایشان ادامه دادند: مبعث یک مائده الهی است که همه جهان را سیراب کرد و لی وهابیون یک طرفه می‌گویند چشن گرفتن در مبعث بدعت است.

معظم‌له اجماع را یکی دیگر از دلایل برپایی جشن در عید مبعث دانسته و گفتند: یکی از ادله فقهی اجماع است و اگر مسلمانان بر مسئله‌ای اجتماع کنند حجت است، طبق متون تاریخی حداقل از 800 سال قبل تاکنون مسلمانان در مبعث جشن گرفته‌اند.

آیت‌الله سبحانی تصریح کردند: البته باید جشن‌های ما پیراسته از گناه و مکروه باشد و ما طرفدار آن جشنی هستیم که طبق احادیث باشد.

ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نامه وزیر خارجه انگلیس در سال 1888 میلادی گفتند: وزیر خارجه انگلیس در آن نامه عناوینی چون حجت‌الاسلام و المسلمین، قرائت قرآن و گفتن نام رسول‌الله‌(صلی الله علیه و آله) از ماذنه‌ها را برای مسیحیت خطرناک دانسته است.

معظم‌له افزودند: مادامی که مسلمانان قرآن را با تدبر بخوانند و بدانند که باید در مقابل دشمنان مجهز باشند و نام پیامبر‌(صلیه الله علیه و آله) را در مساجد ذکر کنند پیروز خواهند بود.

ایشان یادآور شدند: باید در فریضه حج که از تمام نقاط جهان یک سفیر در آنجاست، مسلمانان با هم مشورت کنند و مشکلات را حل کنند ولی الان حج اینگونه نیست.


 





:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: