امام زمان چگونه در 4 سالگي به امامت رسيدند؟
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاري دانشجو، حجت‌الاسلام قرائتي ظهر امروز با حضور در جمع دانشجويان حاضر در طرح ولايت در مسجد امام رضاي دانشگاه فردوسي مشهد،  تصريح كرد:
 
 
شما يك فلش را در نظر بگيريد. اين فلش يك فلز است و يك سانت در يك سانت نيز بيشتر مساحت ندارد، همين فلش چند لحظه بعد از اتصال به كامپيوتر يك كتابخانه در آن تشكيل مي‌شود. اين فلش را انسان ساخته است كه مي‌تواند اين همه اطلاعات را در خود جاي دهد و حتي اطلاعات فراواني را از كامپيوتر بگيرد به نظر شما آيا خداوند متعال نمي‌تواند علم را از امام به بچه‌اش منتقل كند.

در جايي از من پرسيدند: آيا لازم است كه به امام رضا (ع) متوسل شويم و ضريح او را ببوسيم در پاسخ به اين شبه نيز بايد ماجراي فردي شيعه را مطرح كرد كه به ديدار پادشاه عربستاني رفت. اين فرد شيعه قرآني را به شاه عربستان تقديم كرد او بالافاصله آن را بوسيد مرد شيعه گفت:‌ تو كافر شدي و قرآن ساخته شده از پوست گاو را بوسيدي. شاه گفت: نه من اين چرم را به خاطر قرآن بوسيدم، مرد شيعه نيز از فرصت استفاده كرد و گفت: ما نيز فولاد ضريح امام رضا (ع) را به خاطر امام رضا (ع) مي‌بوسيم.

عده‌اي با بيان اين مطلب كه تمام آفرينش احسن است و هيچ خلل و اشكالي در آن وارد نيست، اين شبه را وارد مي‌كنند كه اگر آفرينش خداوند احسن است؛ چرا زهرمار فايده‌اي ندارد و چگونه مي‌توان اين زهر احسن باشد، حتي در پاسخ به اين گونه شهبات نيز بايد گفت: كار خدا حرف ندارد. زهرمار مانند آب دهان كه در بدن انسان مفيد است در بدن خود مار هزار فايده دارد.

حتي در جايي در مورد مقوله حجاب و پوشش، دختر جواني به من اين مطلب را گفت: كه من نماز مي‌خوانم و فرايضم را انجام مي‌دهم، چرا به اين يك ذره موي كه از زير مقنعه‌ام بيرون زده گير مي‌دهيد، من هم در پاسخ به او گفتم: اگر من عمامه ام را بدهم عقب كه نصفي از موهايم ديده شود و آنگاه جلوي تلويزيون بيايم، آيا به من گير نمي‌دهي، من براي توجيه شما اينجا نيامدم، شما تمام اين مطالب را مي‌دانيد، اگر در شما جوهر باشد حتي ابزارتان كم باشد مي‌دانيد چه كار كنيد به قولي اگر چاقوكش باشيد با همان حلب هم همان‌كاري را مي‌كنيد كه با چاقو مي‌كنيد.

اين مطالب را گفتم كه بدانيد حل كردن يك شبه و يك مسئله كار ساده‌اي است و نيازي نيست آن را بپيچانيد.

اين مسائل تنها براي اين است كه پس از اينكه اين دوره تمام شد و برگشتيد از اطلاعاتتان به آشنايان و دوستان منتقل كنيد كه يكي از تأكيدات من دعوت كردن به نماز است و بهترين راه آن نيز محبت است.

پس از اينكه برگشتيد، تصميم بگيرد كه موضوع نماز را در خانواده حل كنيد و اگر نمازتان درست شود همه چيز درست مي‌شود حتي در هر شهر و هر دانشگاهي كه هستيد يك جلسه تفسير بگذاريد حتي شده يك سوره كوچك را تفسير كنيد قرآن در مورد هر مبحث و هر مسئله سياسي، اجتماعي و اقتصادي مطلب دارد.

پس از اينكه درستان را خوانديد و حتي در حين تحصيل اگر مشتاق بوديد، طلبه شويد زماني با دكتر جعفر شهيدي به چين رفتيم، جالب بود آنها 300 نفر تربيت كردند تا فارسي حرف بزنند؛ اما ما يك روحاني كه بتواند براي اين ميليارد نفر مردم چين صحبت كند، نداريم.

ازدواج را به تأخير نيندازيد. ازدواج را ماليخوليايي نكنيد و سخت نگيريد. بنده 50 مورد خواستگاري رفتم در هيچ كدام جواب نگرفتم و خدا خواست و 51 مين مي ‌شد.

ما مثل بت‌پرستان شده‌ايم از آداب و رسوم براي خود بت تراشيده‌ايم و اكنون نمي‌توانيم آنها را درست كنيم. دانشگاه آزاد چند كار خوب انجام داد، يكي اينكه اين دانشگاه را به شهرهاي كوچك برد تا فقط در شهرها كوچك نباشد، پنج شنبه و جمعه‌ها را كلاس برگزار كرد. تصميم گرفت كه دانشگاه‌ها مي‌توانند در مناطق دور از شهر باشند جوانان و دانشجويان و متقاضيان براي ادامه تحصيل پول بدهند، اساتيد لازم نيست سن خاصي داشته باشند و بيان رنج سني براي دانشجويان نيز ضروري نيست. ما نيز بايد مانند دانشگاه آزاد اين كار را انجام دهيم.

بعضي از آداب و رسوم را تغيير دهيم چه كسي گفته يك روحاني بايد مثل گاز اشك‌آور باشد. بايد آداب و رسوم را تغيير داد و اگر جوهري در شما باشد با علم كم هم موثر خواهيد بود.


 





:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: