ماجرای خواندنی شیعه شدن دو عالم سنی
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
 
 
 
مدیر مدرسه شهابیه جامعة­المصطفی، با اشاره به غنای فرهنگی و معارف عمیق و ناب شیعی و تاثیر گذاری آن بر ملت ها، دو خاطره خواندنی از شیعه شدن دو تن از علمای اهل تسنن را بازگو کرد.


به گزارش «شیعه نیوز» ، حجت­ الاسلام والمسلمین اعتمادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به تحصیل طلاب غیر ایرانی در مدرسه شهابیه جامعة­المصطفی ، به نقل دو خاطره خواندنی از شیعه شدن دو تن از طلاب این مدرسه که در گذشته سنی مذهب بوده اند پرداخت و گفت: همسر یکی از طلبه­های مدرسه که در گذشته از اهل سنت بود، مریضی سختی گرفته بود؛ به گونه­ای که هیچ یک از پزشکان متخصص­ کشورش نتوانستند کاری برای بهبودی او انجام دهند.

* عنایت آقا علی­ بن موسی­الرضا(ع)

وی ادامه داد: یکی از دوستان این طلبه به او یادآور می­گردد که پزشک حازقی به نام علی­ بن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس ایران می­شناسم و او را تشویق به این مسافرت می­نماید و او نیز همراه همسرش به مشهد مقدس سفر کرده و در حرم مطهر امام رضا(ع) حاضر می­­گردد و به امام(ع) عرض می­کند" اگر مذهب شما بر حق است، خانمم را شفا دهید".

حجت­الاسلام والمسلمین اعتمادی اضافه کرد: این طلبه کنونی جامعة­المصطفی می­گوید که بعد از چندی دیدم که حال خانمم رو به بهبودی نهاد و سلامتی خود را به دست آورد؛ او بعد از این ماجرا، با توجه به تسلطی که به زبان عربی داشت، درحقانیت مذهب تشیع تحقیق می­کند و شیعه می­گردد.

مدیر مدرسه شهابیه جامعة‌المصطفی، با اشاره به تنفر این طلبه از وهابیت و تبلیغ­های سوئی که علیه اسلام ناب در جهان ارائه می­دهند، ابراز داشت: آرزوی این طلبه این بود که در روز قیامت از خداوند متعال بخواهد که او را در مقابل سردمداران وهابیت قرار دهد و به آنها بگوید که چرا بیست سال از عمر من را تلف کردید و مرا از راه حق غافل نمودید.

* رویایی که به حقیقت پیوست

وی طلبه دیگری که در این مدرسه حضور دارد را مورد توجه قرار داد و گفت: طلبه ای که در این مدرسه علمیه وجود دارد که در گذشته از عالمان وهابی کشورش بود و قبل از حضور در جامعه­المصطفی، در چند رشته مانند کامپیوتر، مدیریت، زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی تحصیل کرده بود.

حجت­الاسلام والمسلمین اعتمادی افزود: او در جلسه­ای به امام خمینی(ره) جسارتی نمود و به ایشان نسبت انحراف­کننده ای داده بود، اما همان شب، امام(ره) را در خواب می­بیند که او را از مشکلی نجات می­دهد و او را هدایت می­کند.

مدیر مدرسه شهابیه جامعة­المصطفی اضافه کرد: فردای آن روز، یکی از طلاب سوری نزد او می­آید و او را برای تحصیل علوم دینی به سوریه دعوت می کند؛ او نیز با این که در گذشته در نظر داشت برای تحصیل علوم دینی به عربستان برود، با خیال این که تحصیلات تکمیلی اعتقاد راسخ به آرمان­هایش  را بیشتر می کند  و کسی یا گروهی نمی تواند او را از مسیرش منحرف کند، سوریه را برای تحصیلاتش انتخاب می­کند.

وی با اظهار این که این فرد در سوریه کتاب های شیعی را مطالعه می­کند و شیعه می­شود و رویای او به حقیقت می پیوندد، افزود: اکنون، این طلبه المصطفی چندین جلد کتاب به زبان­های مختلف نوشته است و 50 نفر از دانشمندان کشورش را به معارف غنی، ناب و عمیق شیعی هدایت  کرده است و از نخبگان المصطفی نیز محسوب می شود.


 





:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: