آیت الله العظمی جوادی آملی: برای مهجوریت سیره اهل بیت(ع) گریه کنیم
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
حضرت آيت الله جوادي آملي به آثار تاسف بار مهجوریت سیره اهل بیت(ع) اشاره کرده و گفتند: بخش مهمی از گريه براهل بيت(ع) برای مهجوريت سیره و کلام ائمه(ع) است.

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آيت الله جوادي آملي، امروز در ادامه بحث تفسيري خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به این که ما در روايات تفسيري، اخلاقی، تاریخ و مقتل مشكل جدّي داريم ، دليل معتبر نبودن بعضي از نقل های تاريخی را عدم استفاده از محضر اهل بيت (عليهم السلام) عنوان کرده و گفتند: بعضی از روايت‌ها آن‌چنان نيست كه انسان بتواند با آرامي به اينها سر بسپارد، چرا که فقه ما، روایات تفسیری و اخلاقی ما از زمان امام باقر و امام صادق(سلام الله عليهما) زنده شد؛ در حالی که حدود يك قرن تفسير قرآن، فقه قرآن، اخلاق قرآن، تاريخ اسلامي همه دردست خلفای اموی و عباسی بود.

ايشان با اشاره به اين که در صد سال اول، سه حوزه علميه در مكه، مدينه و عراق بود و اين حوزه ها را ابن عباس، ابي بن کعب و عبدالله بن مسعود اداره مي کردند، ولی هیچ کمکی از اهل بیت(ع) نمی گرفتند، ادامه دادند: تنها فقه و اصول نيست كه مهجور مانده، بلکه تفسير واقعاً مهجور مانده است، لذا با توجه به فراغتي كه درباره فقه شده، در فقه دست انسان تقريباً يا تحقيقاً باز است، اما در روايات تفسيري، اخلاقی، تاریخ و مقتل ما مشكل جدّي داريم.

این مرجع تقلید اضافه کردند: به هر تقدير انسان بايد با تلاش فراوان خود مطلب را از قرآن استخراج  و پس از آن روايات را تأييد كند.

حضرت آیت الله جوادی آملی، بخش مهمی از گريه براهل بيت(ع) را مهجوريت سیره و کلام ائمه(ع) دانسته و ابراز داشتند: قسمت مهمّ گريه ما براي همين است، حالا فلان كس را زدند، فلان كس را زنجير كردند، اينها البته گريه عاطفي دارد، اما گريه عقلي براي اين است که شما دلتان مي‌خواهد مكه مي‌رويد، مدينه مي‌رويد به آساني مرام اهل بيت(ع) را پياده كنيد، اما نمی توانيد.

براساس اعلام بنیاد علوم وحیانی اسراء، معظم له در پایان تاکید کردند: بايد تلاش و كوشش كرد عناصر محوري را از خود قرآن به دست آورد.


 





:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: