شکاف در گارد ملی عربستان/ سرپیچی نیروها از سرکوب نمازگزاران
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

خبرگزاری فارس: برخی منابع در شهر ریاض پایتخت عربستان از نشانه‌های بروز شکاف در گارد ملی عربستان و سرپیچی گروهی از نیروهای این گارد از سرکوب نمازگزاران خبر دادند.

خبرگزاری فارس: شکاف در گارد ملی عربستان/ سرپیچی نیروها از سرکوب نمازگزاران

به گزارش فارس، برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با هفته‌نامه المنار چاپ فلسطین اظهار داشتند: نشانه‌های شکاف و چند دستگی در دستگاه گارد ملی سعودی از انفجار اوضاع در درون صفوف این گارد خبر می‌دهند.

این منابع افزودند: تنش شدیدی بر گارد ملی عربستان بویژه در برخی پایگاههای نظامی در منطقه الشرقیه این کشور سایه افکنده است.

وی تصریح کرد: این تنش در پی خودداری یک تیپ از گارد ملی عربستان از سرکوب نمازگزاران که بعد از ادای فریضه نماز در جمعه گذشته علیه رژیم آل سعود شعار می دادند، بروز کرد.

به گفته منابع آگاه، این خودداری تیپ گارد ملی عربستان درحالی صورت گرفت که هفته گذشته همین تیپ در راستای اجرای فرامین نظامی در عملیات سرکوب شرکت کرده ‌بود و این خودداری باعث شد تا مسئولان پایگاه نظامی، تیپ یاد شده را بر اساس بند "سرپیچی و عدم اجرای دستورات" مورد پیگرد و بازخواست قرار دادند.

این منابع در ادامه گفت‌وگوی خود با المنار تصریح کردند: هفت افسر تیپ یاد شده که از اجرای دستورات برای سرکوب معترضان خودداری کردند، بازداشت شدند و آنها هم اکنون تحت بازجویی و شکنجه قرار دارند.

برپایه این گزارش، این تیپ نظامی گارد ریاست جمهوری که برای برخورد با اعتراضات مردمی در منطقه الشرقیه فراخوانده شده بود، جزو نیروهای کمکی وزارت کشور سعودی هستند و همچنین شبه نظامیان قبیله‌ای نیز در درون گارد ملی خدمت می‌کنند که هنوز به استخدام درنیامده‌اند و مامور ویژه مقابله با هرگونه تلاش برای تهدید رژیم آل سعود هستند.


 





:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: