نخستین پادشاه زمین قبل از خلقت آدم
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

از زمانی كه موجود تازه ای كه خود را انسان اندیشه ورز می نامد ، شروع كرد به دنبال كردن سایر حیوانات ، فقط چهار ساعت گذشته و كشاورزی و یكجا نشینی همین یك ساعت پیش ابداع شده .

به گزارش جهان به نقل از مرکز اسناد، یك ربع ساعت قبل موسی قوم خود را از شكافی در پوسته زمین به سلامت گذراند و حدود پنج دقیقه بعد ، عیسی بر فراز تپه ای درباره ی گناه موعظه كرد . درست یك دقیقه پیش در عمر 46 ساله ی این بانوی میانسال ، انسان انقلاب صنعتی را آغاز كرد . درست در این یك دقیقه انسان سیاره زمین را تاراج كرد.


زمین 46 ساله


«نیجل كلدر» از زمین شناسان بزرگ برای نمایش عمر زمین دست به تقسیم بندی جالبی زده است او می گوید : ما می توانیم زمین را بانویی 46 ساله ترسیم كنیم ، به شرط آنكه سالهای عمر او را كلان سده ، یعنی یك ملیون سده ، در نظر بگیریم . هست سال نخستین زندگی این زن، برای زندگینامه نویسان به كلی ناشناخته است،  اما اعمال دوره ی آخر كودكی او در سنگهایی قدیمی در گرینلند و جنوب آفریقا دیده میشود . سطح سیاره ی ما ، مانند حافظه ی آدمی ، گذشته را تحریف می كند ، بر رویدادهای تازه تر تاكید می ورزد و بقیه ی رویدادها را در هاله ی ابهام فرو می برد ، یا دست كم در پیوندهای ناچشمگیر سلسله كوه های از هم گسسته پنهان می دارد .بیشتر چیزهایی كه روی زمین می شناسیم ، از جمله همه ی چیزهای اساسی در زندگی جانداران محصول شش سال اخیر زندگی این بانوست.

به اصطلاح شكوفایی او در میانسالی است . تا 42 سالگی ، قاره هایش از زندگی به كلی عاری بود ، و تا 45 سالگی فقط- یك سال پیش- گیاهان گلدار پیدا نشده بود . در همین زمان ، خزندگان بزرگ ، از جمله دایناسورها ، حیوانات دست آموز او بودند و پاره پاره شدن آخرین ابر قاره ها در جریان بود . دایناسورها هشت ماه پیش ناپدید شدند و پستانداران نو رسیده جای آنها گرفتند . در نیمه ی آخرین هفته ، نوعی گوریل انسان وار در آفریقا جای خود را به انسانی گوریل وار داد و مادر زمین در پایان هفته شروع كرد به لرزیدن از سرمای آخرین تكه های عصر یخ .



از زمانی كه موجود تازه ای كه خود را انسان اندیشه ورز می نامد ، شروع كرد به دنبال كردن سایر حیوانات ، فقط چهار ساعت گذشته و كشاورزی و یكجا نشینی همین یك ساعت پیش ابداع شده . یك ربع ساعت قبل موسی قوم خود را از شكافی در پوسته زمین به سلامت گذراند و حدود پنج دقیقه بعد ، عیسی بر فراز تپه ای درباره ی گناه موعظه كرد . درست یك دقیقه پیش در عمر 46 ساله ی این بانوی میانسال ، انسان انقلاب صنعتی را آغاز كرد . درست در این یك دقیقه انسان سیاره زمین را تاراج كرد ...


مشخص نیست این بانو چند ثانیه و یا چند سال دیگر زنده است؛ اما مشخص است كه بیشترین عمر یك انسان در عصر ما ، كمتر از 20 ثانیه از زندگی این بانوست . برخی 20 ثانیه ها اندازه یك قرن این زن تاریخ دارند ...


نخستین پادشاه زمین قبل از خلقت آدم


و گروهی از عالمان گویند؛ آنانكه بر زمین بودند پریان بودند ، و ابلیس از گروه ایشان بود . لیكن جای او بر آسمان بود . پس این گروه پریان به خدای تعالی عاصی شدند و فساد كردند و خون ریختند . خدای تعالی برترین فرشتگان آسمان را بر زمین آورد و ابلیس را بر ایشان مهتر كرد تا این اجنه را بهری (بخشی) بكشتند و بهری(بخشی) را از آبادانیها بیرون كردند و به دریاها و جزیره ها و بیابانها فرستادند . و آن فرشتگان را بفرمود با ابلیس تا بر زمین باشند ، وخدای را پرستند ، و فرمانبردار او كردشان و ملك زمین یكسر او را داد . و نخستین پادشاهی كه به روی زمین بود ، ابلیس بود ، و به میان آن فریشتگان حكم همی كرد و خدای همی پرستید ، گهی به آسمان و گهی بر زمین تا هزار سال چنین بود .

پس كبر به دل ابلیس اندر آمد ، ایدون اندیشید با خویشتن كه چون من كیست كه بر چندین فرشته مهترم و بر همه زمین ملك ام ، و اینكه من كردم ، كی تواند كردن ؟ كه آن چندان هزار جان را از روی زمین برمانیدم و زمین از ایشان بستدم ؟ و خدای عز وجل ، از دل همی دانست ، و خلق ندانست .

پس خواست كه خلق آگاه كند ، تا بدانند كه به عبادت بسیار فریفته نباید شدن . و ابلیس خدای را تعالی بر روی زمین و آسمان چندان عبادت كردی كه همه ی فرشتگان زمین و آسمان را از آن عجب آمدی و خدای تعالی خواست كه از آن پس {باطن} ابلیس را بر فرشتگان ظاهر كند تا بر عبادت بسیار عجب نیارند .

پس وحی فرستاد به زمین نزد ابلیس و آن فرشتگان كه زیر دست او بودند كه من خلقی خواهم آفرید جز از شما ، و او را بر شما مهتر خواهم كرد و خلیفت خویش خواهم كرد بر زمین ، و این زمین از شما بستانم و او را میراث دهم ... از آن زمان تا كنون كه حكومت از دست ابلیس بیرون آمده ، تمام توانش را به كار می برد تا به دست اولیا الهی نرسد ...


( تلخیصی از تاریخ بلعمی)


 





:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: